مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم و خط اخم

فهرست مطالب

مراقبت بعد از بوتاکس

مراقبت بعد از بوتاکس برای پیشانی، دور چشم و خط اخم چگونه است؟ 
رعایت مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس اثر مستقیم بر نتایج بوتاکس دارد. طبق گزارش های میدانی، حتی عدم رعایت مراقبت ساده ای مانند خم کردن سر پس از تزریق می تواند به سردرد و افتادگی پلک منجر شود. بنابراین، دانستن و عمل کردن به این مراقبت ها یک چیز ضروری ست. 

در مطلب زیر، به تک تک مراقبت ها برای بوتاکس صورت اشاره می کنیم. با ما همراه باشید. 

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی دور چشم خط اخم

اثرات بوتاکس بر پوست

موقع حرکت عضلات صورت، ماده ای به نام استیل کولین ترشح می شود. بوتاکس از ترشح این ماده جلوگیری می کند. در نتیجه، عضلات به طور موقت منبعی برای تحرک ندارند. 

تزریق بوتاکس شباهت عجیبی با مسواک زدن دارد.
به قول یکی از پزشکان،  اگر شما مسواک زدن رو فراموش کنید، دندان ها روز به روز فرسوده تر خواهند شد. اما در عین حال، هیچ وقت برای مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها دیر نیست. در مورد بوتاکس، به محض ظاهر شدن خط اخم بین ابروها و خطوط پیشانی و دور چشم، باید هر چه زودتر دوره های بوتاکس خود رو شروع کنید. تزریق بوتاکس از عمیق شدن این خطوط جلوگیری کرده و اجازه نمی دهد این خط های مزاحم چهره شما را پژمرده تر و سخت تر نشان دهند.

چرا اثرات بوتاکس پس از 14 روز کامل می شود؟

 ترشح ماده ی استیل کولین که از قبل در گردش خون وجود دارد برای حرکت دادن عضلات بدن ما ضروری ست. بوتاکس می تواند ترشح این ماده را برای مدتی متوقف کند. البته از زمان شروع اثر بوتاکس بر اعصاب مرتبط با ترشح استیل کولین، باید دو هفته صبر کنید این ماده توسط بدن کامل مورد استفاده قرار گیرد. به عبارتی، موجودیِ استیل کولین تمام شود؛ بدین صورت، نوبت بوتاکس است که عرض اندام کند و اجازه ی هیچ حرکتی به عضله ی اخم ندهد. 

مراقبت بعد از بوتاکس 

آیا می دانید مراقبت بعد از بوتاکس یک سوم نتیجه ی بوتاکس هست؟ هر چه قدر دکترتون عالی باشه و مارک بوتاکس مرغوب، اگر مراقبت ها رو رعایت نکنید احتمال ضعیف تر شدن نتایج بوتاکس وجود داره. 

مهمترین مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم خط اخم

  • به عنوان یک مراقبت اصلی و مهم: هرگز در 24 ساعت اول تزریق سر خود را خم نکنید و پایین نگه ندارید. برای کار کردن با تلفن همراهتان، سعی کنید سر پایین نباشد. 
  • در چهار ساعت اولیه، حالت سر به عقب و نشسته باشید عالی ست.
  • بعد از تزریق بوتاکس بلافاصله نخوابید. اگر اول صبح بوتاکس زدید، بهتر است تا شب نخوابید.
  • تا دو هفته هیچگونه فشاری به پیشانی و دور چشم یا خطوط اخم وارد نکنید. اجازه دهید حالت ریلکس بمانند. 
  • در فاصله سه روز، اگر حمام رفتید فقط آب به صورت بپاشید. 
  • حمام داغ، سونا، و هر گونه حرارت سبب کبودی و جابجایی ماده بوتاکس خواهند شد. 

مصرف دارو بعد از بوتاکس

  • مصرف دارو خیلی مهمه. حتما قبل از مصرف، مطمئن شوید که داروی مورد نظرتان با تزریق بوتاکس تداخل نداشته باشد. برخی داروها اثر بوتاکس را کم یا زیاد می کنند. زیاد شدن اثر بوتاکس به معنی احتمال مسموم شدن (اوردوز ) بوتاکس می باشد. کم شدن اثر بوتاکس یعنی به نتیجه لازم نمی رسید. 

آرایش کردن بعد از بوتاکس

  • در روز اول آرایش نکنید. بهتر است تا سه روز و در بهترین حالت تا دو هفته دور چشم رو آرایش نکنید. این کار ممکن است به انتقال میکروب به روزنه های پوست در محل تزریق و همچنین جابجایی مواد بوتاکس منجر شود. 
مراقبت بعد از بوتاکس دور چشم

سه روز بعد از بوتاکس

  • سه روز بعد از بوتاکس، عضلاتی که در آنها بوتاکس تزریق شده ضعیفتر می شوند. کاهش انقباض و ریلکس شدن این عضلات بین 2 تا 4 روز طول می کشد. 
  • می توانید با خیال راحت حمام بروید، ورزش کنید، و محل تزریق را با شوینده مناسب بشویید.
  • سه روز پس از بوتاکس، خطوط اخم یا پیشانی شما نرم تر می شوند. 
    البته بستگی به مارک و پوست خودتان، ممکن است بین یک تا دو هفته دیگر نتایج و اثرات بوتاکس کامل شود. 
  • سه روز بعد از بوتاکس دور چشم، چین و چروک های اطراف چشم کمتر می شوند. 
  • چهره شما براق تر شده و حس بهتری از خودتان دارید. 

خوابیدن بعد از بوتاکس

بالافاصله پس از تزریق بوتاکس نخوابید و سر خود را خم نکنید. این کار موجب جابجایی ماده بوتاکس و عوارض بوتاکس خواهد شد. 
بهتر است از زمان تزریق بوتاکس در مطب تا شب تخوابید. موقع خواب در شب، سر خود رو به سمت  عقب و بالاتر از بدن قرار دهید. هرگز به شکم نخوابید. بارها اتفاق افتاده که شخص به علت پایین آوردن سر و بد خوابیدن به عارضه افتادگی پلک و سردرد دچار شده. 

حرکات صورت بعد از بوتاکس

یکی از سوالات پرتکرار حرکت دادن یا ندادن اجزاء صورت پس از تزریق بوتاکس است. 
پس از تزریق بوتاکس می توانید در دو سه روز اول حرکات اخم، خنده و بالا بردن و پایین آوردن ابرو رو در حد ملایم و بدون لمس و فشار تکرار کنید. این کار برای جا افتادن ماده بوتاکس و تاثیر بیشتر است. 

چهل سال سن دارم، آیا برای تزریق بوتاکس دیره؟  

فرض کنید در سن چهل سالگی دوره بوتاکس شما شروع شده؛ شاید بپرسید، خط های صورتم به خصوص خط اخم من خیلی عمیق هست. فایده داره بوتاکس بزنم؟ جواب بله است. هیچوقت برای بوتاکس زدن دیر نیست. بوتاکس جلوی عمیق تر شدن خط اخم تون رو می گیرد.
در اینجا، تزریق ژل برای پر کردن تورفتگی های خطوط بین ابرو و پیشانی انجام می شود. یعنی، ترکیب ژل و بوتاکس جوانی شما را تا حدود زیادی احیا می کند.
البته دکتر به من گفتند که فاصله ی تزریق ژل در محل خط اخم با بوتاکس باید حداقل دو هفته باشد. ابتدا بوتاکس تزریق شده؛ سپس، اگه بازم تورفتگی و گودی خطوط اخم معلوم بود، دو هفته یا چهار هفته بعدش ژل تزریق میشود. دو هفته باید بگذره چون ممکنه به ترمیم بوتاکس مجدد نیاز شود.

مراقبت بعد از بوتاکس دور چشم نی نی سایت

دور چشم پوست بسیار نازک و حساسی دارد. در واقع، پوست پلک و اطراف چشم جزو نازکترین قسمت های پوست در بدن هستند. 

حداقل به مدت یک روز از لمس کردن دور چشم بعد از بوتاکس خودداری کنید.

مراقبت های مهم بوتاکس دور چشم

  • تا سه ساعت از خوابیدن و دراز کشیدن بعد از بوتاکس دور چشم اجتناب کنید. 
  • برای پیشگیری از کبودی دور چشم بعد از بوتاکس، تا 4 ساعت از حمام داغ، سونا و برنزه خودداری کنید. گرما سبب افزایش فشار خون و سپس ورم و کبودی می شود. 
  • بلافاصله ورزش نکنید. 

بوتاکس دور چشم پس از چند روز تاثیر می کند؟

معمولا سه روز طول می کشد تا اثرات بوتاکس در ناحیه دور چشم نمایان شود. برای اثرات کامل، بهتر است تا دو هفته صبر کنید. هر سه یا چهار ماه یکبار می توانید بوتاکس دور چشمتان را تکرار کنید.

جلسه ترمیم بوتاکس دور چشم

اگر پزشک شما تزریق بوتاکس دور چشم تون رو به صورت حرفه ای و با مارک مرغوب انجام داده باشند، در همان دو هفته اول اثرات بوتاکس کامل می شود. گاهی موارد، ممکن است دوز تزریق بوتاکس در جلسه اول پایین باشد یا پزشک کم تجربه باشد، در این صورت به جلسه ترمیم نیاز پیدا می کنید. علت تزریق دوز پایین 1. کم تجربگی پزشک و 2. احتیاط برای بررسی میزان حساسیت پوست شما به ماده بوتاکس (اگر اولین باری هست که تزریق می کنید) می باشد. 

شستن صورت بعد از بوتاکس

من خودم صبح ساعت ده بوتاکس مصپورت 500 واحدی برای خط اخم زدم. دکتر گفتند که حداقل تا تا شب صورت رو شستشو ندهم؛ و تا سه روز حتی اگه حمام رفتم آب ولرم باشه و آب رو فقط به صورت بپاشم و کمترین فشاری به محل های تزریق وارد نکنم. 

قانون مراقبتی شستن صورت بعد از بوتاکس اینه که تا 24 ساعت اولیه این کار رو انجام ندهیم. 

مراقبت بعد از بوتاکس خط اخم

مراقبت بعد از بوتاکس خط اخم

مراقبت بعد از بوتاکس خط اخم شبیه مراقبت دور چشم و پیشانی هست.

  • حداقل تا یک روز از لمس، گرما، فشار و شستن ناحیه تزریق خودداری کنید. 
  • تا سه ساعت نخوابید، دراز نکشید و سرتان را خم نکنید.
  • تا سه روز ناحیه تزریق را با مواد شوینده شستشو ندهید و فقط آب بپاشید.
  • موقع خواب، سر را به عقب و پشت به زمین بخوابید. 

آیا می دانید تزریق بوتاکس خط اخم باید بسیار حرفه ای انجام شود وگرنه مواد بوتاکس به پلک ها سرایت کرده و سبب پتوزیس یا افتادگی پلک بعد از بوتاکس و اختلالات بینایی می شود؟! بنابراین، انتخاب بهترین دکتر تزریق بوتاکس ضروری ست. 

تجربه بوتاکس خط اخم و پیشانی نی نی سایت

از تجربه بوتاکس خط اخم یک دوست می گویم:

          تلفنی نوبت گرفتم. اولش چند تا برگه آموزشی بهم دادند با دقت هشدارها، نکات و مراقبت های بوتاکس رو خوندم. قبلا برای لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر مونولیت مدیواستار اسکلپیون فرم پر کرده بودم دیگه نیازی به تشکیل پرونده نبود. ولی برگه تعهدنامه رو امضا کردم. تو این برگه در مورد سوابق حساسیت به بوتاکس، بارداری وشیردهی، مصرف دارو، موارد ممنوعه تزریق بوتاکس، و غیره ازم سوالاتی پرسیده بودند. 

هنگام ویزیت، دکتر از من توضیحاتی راجع به شرایطم، خواسته هام و انتظاراتم خواستند. گفتم که آخرین بار 6 سال پیش و 8 سال پیش سابقه سه بار تزیرق بوتاکس رو دارم و تاثیر آنچنانی روی خط اخمم نداشته.

همون اول به حالت شوخی ولی آمیخته با سرزنش ملایم بهم گفتند که چرا پشت گوش انداختی؟ بوتاکس مثل مسواک زدن می مونه. می دونی اگه همین الان جلوی این اخمت رو نگیری، چند سال بعد بچه ها هم ازت می ترسن!  مثل مسواک زدن، باید تزریق بوتاکس رو مرتب سر وقت تکرار کنی تا عضلات اخمت از اینی که هستن بدتر نشوند.

کدام مارک بوتاکس برای رفع خط اخم مناسب تر است؟

          دکتر پوست منو نگاه کردند و چندین بار حالات اخم و خنده و بالا بردن ابروها رو انجام دادم. بهم گفتند عضلات خط اخمت خیلی مردانه و قوی هست. از من رسیدند کدوم مارک بوتاکس رو دوست دارید بزنید (قیمت ها متفاوت بود)؟
من دیسپورت انگلیسی رو انتخاب کردم ولی دکتر گفتند مصپورت برای ایرانی ها گزینه بهتری ست؛ دیسپورت سازگاری کمترد با ایرانی ها داره و عوارض افتادگی پلک و سردرد با دیسپورت اصل مکرر اتفاق افتاده. خب، من چون این دکتر رو واقعا قبول داشتم و کارش رو دیده بودم با مسپورت موافقت کردم.

بوتاکس خط اخم کی اثر می کند؟

مدت زمان اثر بوتاکس خط اخم بستگی به مارک بوتاکس، حرفه ای بودن تزریق و به خصوص ژنتیک پوست خودتون متغیر هست. برای مارک دیسپورت از روز اول تا سوم اثرات دیسپورت کامل ظاهر می شود. در مورد بوتاکس، مانند مصپورت ایرانی، از 5 روز تا 7 و حتی تا 14 روز باید بگذرد تا اثرات بوتاکس کامل شوند. 
در روز 14 هم، اگر تاثیر بوتاکس خط اخم شما کم بود، احتمالا به جلسه ی ترمیم و یا تزیرق ژل برای پر کردن گودی بین ابروها نیاز دارید. 

فاصله ی بین جلسات تزریق بوتاکس خط اخم چقدر است؟

بستگی به ماندگاری بوتاکس، حداقل باید 3 الی 4 ماه بگذرد تا مجدد تمدید کنید. کمتر از این زمان، موجب اوردوز شدن و مسمومیت بدن با بوتاکس منجر می شود.

عوارض بوتاکس نی نی سایت

تجربه عوارض بوتاکس خط اخم، پیشانی و دور چشم

با انتخاب بهترین مرکز تزریق بوتاکس، هرگز دچار عوارض بوتاکس نخواهید شد.

در ادامه ی تجربه شخصی فوق،

          در همان ابتدای تزریق مقدار خیلی خیلی ملایمی سوزش و درد احساس کردم که چند ثانیه بیشتر طول نکشید. پیشانی من خیلی خیلی کم ورم کرد که تا روز دوم ادامه داشت و خود به خود رفع شد. مابقی عوارض بوتاکس رو که برخی کاربران در وبسایت آدیا نظر گذاشته اند رو من اصلا تجربه نکردم.


مقدار واحد تزریق بوتاکس

          دکتر مرکز شریعتی تهران از عینک مخصوصی برای تزریق دوز مناسب (درجه بندی دقیق) استفاده کردند. علامت گذاری ها خیلی دقیق و باحوصله بود. برای من توضیح دادند که مناسب بودن دوز یا همان مقدار واحد بوتاکس اهمیت بسیار زیادی دارد. 
خط اخم من شدید بود و بوتاکس مردانه با مقدار واحد 90 تزریق کردند. برای اغلب خانم ها، حداکثر مقدار واحد تزیق بوتاکس 70 می باشد. 

وقتی دکترتون کاربلد باشد و مصپورت اصل با دوز مناسب تزریق کند، هرگز دچار عوارض بوتاکس نخواهید شد.

آیا می دانید بوتاکس مصپورت تقلبی پر از آب است و عوارض پتوزیس افتادگی پلک شدید، تاری دید، سردرد، تورم و کبودی بلند مدت رو در پی دارد؟! کامنت های کاربران درباره عوارض مسپورت تقلبی را در مقاله ی پشت پرده عوارض بوتاکس بخوانید.  

 بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل برای افرادی مفید هست که زیاد عرق می کنند یا عرق تند و بدبو دارند و از این بابت اذیت می شوند. عرق بدن با اتنقالات بین پایانه های اعصاب در غدد عرقی به بیرون از پوست زیر بغل هدایت می شود. بوتاکس این انتقالات بین اعصاب در عضله زیر بغل رو موقتا فلج می کند و اجازه ی تعرق بیش از حد رو نمی دهد. 

اگر زیاد عرق می کنید و در مهمانی ها خجالت می کشید، سریع ترین درمان برای تعرق شما بوتاکس زیر بغل می باشد. 

برای پرسش و پاسخ درباره بوتاکس زیر بغل و درمان های سنتی-خانگی تعرق زیاد، مقاله رو مشاهده کنید. 

مراقبت بعد از بوتاکس زیر بغل

  • از 3 الی 4 روز قبل از تزریق شیو نکنید.
  • تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل، ورزش نکنید. 
  • بین 48 تا 72 ساعت یا حداقل یک شبانه روز از حمام و دوش خودداری کنید. در صورت لزوم، از پد تمیزکننده نرم و بدون فشار برای  تمیز کردن زیر بغل استفاده کنید.
  • هیچگونه فشاری به زیر بغل وارد نکنید.
  • تا سه روز از شوینده های شیمیایی و عطری در زیر بغل استفاده نکنید. 

ماندگاری بوتاکس زیر بغل چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس زیر بغل از 4 ماه تا یکسال متفاوت است. ماندگاری بوتاکس به ژنتیک پوست و سوخت و ساز بدن شما نیز بستگی دارد. 

بهترین مارک بوتاکس پیشانی دور چشم خط اخم

بهترین مارک بوتاکس پیشانی و خط اخم 

شاید تصور خیلی ها این باشه که دیسپورت یا زئومین آلمان یا نورونوکس کره ای بهتر از بوتاکس ایرانی ست. این تصور نادرست است. بهترین مارک بوتاکس برای یک ایرانی بوتاکس بومی سازی شده و سازگار با بدن ایرانی هاست که مصپورت یا مسپورت نام دارد. هم اکنون، بهترین مراکز و کلینیک های بوتاکس تهران از مسپورت اصل استفاده می کنند. گزارش ها نشان می دهند که در صورتی که بوتاکس مصپورت تقلبی نباشد، حرفه ای تزریق شود و مراقبت ها را رعایت کنید، هرگز دچار عوارض بوتاکس نخواهید شد.

اطلاعات عمومی تزریق بوتاکس مصپورت 500 واحد مردانه اینجاست.

قیمت بوتاکس مصپورت ایرانی 500 واحدی

قیمت بوتاکس مسپورت ایرانی در مقایسه با مارک های خارجی ارزان تر اما به صرفه تر و مواد آن با پوست ایرانی ها سازگار تر است. تجربه پزشکان و مراجعین نشان می دهد که تزریق حرفه ای مصپورت اصل نه تنها عوارض ایجاد نمی کند بلکه نتایجی بهتر از نوع خارجی به دست می دهد. 

عوارض تزریق بوتاکس ارزان قیمت

مراقبت بعد از بوتاکس: عوارض بوتاکس ارزان قیمت

بوتاکس های ارزان قیمت فله ای به جای مواد اصل از آب و ترکیبات نامرغوب تهیه می شوند. 

مراجعین بسیاری برای درمان عوارض بوتاکس ارزان قیمت به مرکز شریعتی تهران مراجعه می کنند. آن ها در جای دیگری و توسط افراد غیر متخصص یا غیر متعهد به تزریق بوتاکس ارزان قیمت اقدام کرده و حالا سخت پشیمانند. اغلب برای درمان افتادگی پلک پتوزیس، مشکلات بلع، تکلم، لبخند و غیره مراجعه می کنند. اگر دچار این مشکلات شده اید، مرکز شریعتی می تواند به طور موثر و سریع به شما کمک کند.   

چرا بوتاکس خط اخم اثر نمی کند؟ 

در سه حالت، بوتاکس به سختی اثر می کند و یا اثر نمی کند:

  1. چین های صورت در اثر حرکات افراطی اخم، خنده یا ورزش و فعالیت استاتیک و عمیق شده اند. 
  2. عضلات صورت، به خصوص عضله ی اخم، بسیار قوی و مقاوم است.
  3. دوز بوتاکس پایین بوده و اثرش کم است. بایستی پس از دو هفته مجدد ترمیم کنید و مقدار واحد مناسب برای شما تزریق شود. 

خلاصه مطلب مراقبت پس از بوتاکس

به موضوع مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی، دور چشم و خط اخم پرداختیم. به مهمترین سوالات رایج بوتاکس خط اخم پاسخ دادیم. مهمترین راهکارها بریا نتیجه گیری سریع و موثر از تزریق بوتاکس را یادآوری کردیم. 

در پایان، هر سوالی درباره بوتاکس دارید، جواب اینجاست. 

مطلب پیشنهادی:

سوالات رایج تزریق ژل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن