چگونه میکرونیدلینگ چین و چروک های شما را برطرف می کند

فهرست مطالب

میکرونیدلینگ برای چین و چروک

احتمالاً تبلیغات میکرونیدلینگ برای چین و چروک را در اینستاگرام دیده اید که نوید پوستی جوان و شاداب را می دهند. اما آیا صدها سوزن ریز واقعاً می توانند پوست شما را بهتر نشان دهند؟

پاسخ کوتاه بله است. اگر به دنبال طراوت و شادابی در پوست خود هستید، معجزه میکرونیدلینگ می تواند مزایایی را ارائه دهد. این روش به درمان آسیب‌ های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک می ‌کند، چین و چروک ‌ها را رفع می ‌کند و باعث می ‌شود جای جوش کمتر قابل توجه باشد.

متخصص پوست ما در مرکز زیبایی برکه، به چند سوال متداول شما عزیزان در مورد آنچه باید در مورد این درمان زیبایی محبوب بدانید پاسخ می دهد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

سوال 1: میکرونیدلینگ چیست و چگونه کار می کند؟

میکرونیدلینگ برای خط خنده

پاسخ: میکرونیدلینگ که همچنین تحت عنوان درمان القای کلاژن شناخته می شود، شامل یک غلتک (درمارولر) با قلم سوزن های بسیار ظریف است که سوراخ های ریزی را در لایه بالایی پوست ایجاد می کند. استفاده از کرم یا سرم پوست اغلب بعد از این درمان توصیه می شود.

این فرآیند “آسیب کنترل شده” پوست شما را با ایجاد شکاف های کوچک باز می کند. سپس طی ترمیم، تولید کلاژن تقویت می شود، که به پر کردن و صاف کردن چین و چروک ‌ها و خطوط ریز کمک می‌ کند.

ویدئوی معرفی میکرونیدلینگ

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ابتدا پوست شما را تمیز می کند و از کرم یا پماد بی حس کننده مانند ژل لیدوکائین استفاده می کند. این کار را حدود 30 دقیقه تا 45 دقیقه قبل از عمل انجام می دهند، تا پماد زمان کافی داشته باشد تا اثر کند.

در مرحله بعد، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما از یک غلتک دستی یا یک ابزار الکتریکی برای ایجاد زخم در پوست شما استفاده می کند. این غلتک دارای سوزن های ریز است. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما آن را به آرامی و به آرامی روی پوست تان می غلتاند. اگر از دستگاه میکرونیدلینگ برقی استفاده شود، سوزن ها برای سوراخ کردن پوست شما بالا و پایین حرکت می کنند. طول سوزن های دستگاه الکتریکی قابل تغییر است. سوزن‌ های بلندتر به عمق پوست شما وارد می شوند، و ممکن است در صورت وجود زخم‌ های عمیق یا جای جوش ها ضروری باشد. طول سوزن می تواند از 0.5 میلی متر تا 2 میلی متر متغیر باشد.

پس از شروع میکرونیدلینگ ممکن است احساس گرما یا خراش روی صورت خود داشته باشید. اگر سوزن ها در نزدیکی نواحی استخوانی مانند استخوان گونه شما قرار گیرند، ممکن است احساس ناراحتی بیشتری کنید. میکرونیدلینگ عمقی ممکن است باعث کمی خونریزی شود.

روش میکرونیدلینگ بسته به اندازه ناحیه ای که نیاز به درمان دارد، می تواند از 15 دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

سوال 2: میکرونیدلینگ چه مشکلات پوستی را درمان می کند؟

میکرونیدلینگ چروک زیر چشم

پاسخ: میکرونیدلینگ علاوه بر درمان پوست های چین و چروک دار و آسیب دیده در اثر نور خورشید، می تواند اسکارهای ناشی از آکنه و سایر ناهنجاری ها را بهبود بخشد. این درمان بیشتر روی صورت استفاده می شود. اما متخصصان پوست ممکن است از آن در سایر قسمت ‌های بدن نیز استفاده کنند؛ به عنوان مثال، برای برطرف کردن ترک های پوستی ران‌ ها یا شکم.

این روش می تواند به جوان سازی پوست شما کمک کند، اما هشدار می دهیم که اگر پوست آسیب دیده ای دارید، هیچ روشی نمی تواند دوباره آن را عالی به نظر برساند.

سوال 3: عوارض میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ برای چروک دور چشم

پاسخ: درد جزئی. یک عامل بی حس کننده موضعی به کنترل حس سوزن سوزن شدن که ممکن است در طول درمان احساس کنید کمک می کند. اما برخی از بیماران ممکن است پس از آن درد جزئی داشته باشند و پوست ممکن است برای چند روز قرمز بماند.

عفونت. اگرچه سوراخ‌ های ایجاد شده توسط سوزن ها بسیار ریز هستند، اما زخم ‌های باز تشکیل می دهند که می ‌توانند تحریک یا عفونی شوند. بنابراین شما باید پوست را تمیز نگه دارید و از لوسیون های تحریک کننده، استخرهای شنا، سالن های ورزشی و سایر مواردی که قرار گرفتن در معرض عفونت را افزایش می دهند اجتناب کنید. تا کنون در مرکز ما هیچ عفونتی رخ نداده است.

تغییر رنگ پوست. ممکن است کمی تغییر رنگ پوست به روشن یا تیره به خصوص در افراد رنگین پوست رخ دهد. اما معمولاً موقتی است.

اکنون توجه بیشتری به آنچه بعد از عمل روی پوست اعمال می‌ کنید، می‌ شود. میکرونیدلینگ عملکرد سد پوست را مختل می کند و هم به مولکول های مفید و هم مضر بالقوه در زیر سطح اجازه رشد می دهد. استفاده از آنتی اکسیدان های موضعی می تواند نتایج را پس از میکرونیدلینگ افزایش دهد، اما همچنین مهم است که از مواد موضعی خشن و محیط های کثیف یا آلوده خودداری کنید.

سوال 4: چند روز بعد میکرونیدلینگ پوست خوب میشه؟

میکرونیدلینگ خط اخم نی نی سایت

پاسخ: در روزها و هفته‌ های پس از میکرونیدلینگ، ممکن است متوجه شوید که پوست تان می ‌سوزد یا احساس سفت شدن در آن می ‌کنید. برخی از افراد همچنین پوست شان خشک و پوسته پوسته می شود که با مرطوب کننده بهبود می یابد.

اکثر افراد به چندین جلسه میکرونیدلینگ نیاز دارند که معمولاً بین 3 تا 8 هفته از هم فاصله دارند. ممکن است 3 تا 6 ماه طول بکشد تا نتایج کامل را ببینید. پس از آن، ممکن است یک بار در سال برای حفظ نتایج به این روش نیاز داشته باشید.

سوال 5: هزینه میکرونیدلینگ چقدر است و آیا بیمه هزینه را پوشش می دهد؟

پاسخ: میکرونیدلینگ یک درمان زیبایی انتخابی است، بنابراین بیمه هیچ یک از هزینه ها را پوشش نمی دهد به طور معمول، یک فرد برای دستیابی به بهترین نتیجه به چهار تا شش جلسه درمانی نیاز دارد.

پزشک تعیین خواهد کرد که به چه تعداد درمان نیاز دارید و هزینه آنها را برآورد می کند.

سوال 6: استفاده از یک کیت خانگی ارزانتر چطور است؟

میکرونیدلینگ نی نی سایت

پاسخ: متخصص ما می گوید: «من شخصاً با آنها کار نکرده ام. آنها کمتر تهاجمی هستند، اما ممکن است مزایای کمی داشته باشید.

اگر از کیت میکرونیدلینگ خانگی استفاده می کنید، نکته کلیدی این است که مطمئن شوید ابزاری که استفاده می کنید تمیز هستند.

او می گوید برخی از بیمارانی که از کیت استفاده کرده اند به او می گویند که از نتایج راضی نبوده اند. او چندین نفر را داشته است که پس از استفاده از کیت خانگی به دنبال یک روش حرفه ای بوده اند.

سوال 7: آیا متخصصان پوست در مورد میکرونیدلینگ اختلاف نظر دارند؟

پاسخ: در حالی که میکرونیدلینگ برای چروک صورت اغلب مفید است، متخصصان پوست به طور کلی موافق هستند که درمان با لیزر نتایج بهتری به همراه خواهد داشت. با این حال، از آنجایی که درمان های لیزری گران قیمت است، پزشکان میکرونیدلینگ را به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه تر برای درمان های لیزر فرکشنال در نظر می گیرند.

درمان‌ های لیزر فرکشنال از انرژی حرارتی برای ایجاد پارگی ‌های ریز پوستی که تولید کلاژن را تحریک می‌ کنند، استفاده می ‌کنند. آنها خطوط ریز، بافت و رنگ پوست را بهبود می بخشند و همچنین ممکن است لایه ای از پوست مرده را حذف کنند تا پوستی شاداب تر و سالم تر نشان دهد.

هزینه آن ها حدود چهار برابر درمان های میکرونیدلینگ است. اکثر بیماران برای نتایج مطلوب به سه تا پنج لیزر درمانی نیاز دارند.

شکل جدیدتری از میکرونیدلینگ نیز موجود است که انرژی فرکانس رادیویی را به سوزن ها اضافه می کند. انرژی گرمایی ایجاد می کند که انقباض کلاژن و میکرو زخم را افزایش می دهد تا به بهبود نتایج نهایی کمک کند. این روش زمان ریکاوری بیشتری دارد و به طور بالقوه خطر تغییر رنگ و جای زخم در آن بیشتر است، اما به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. البته معمولاً گران ‌تر است، بنابراین مطمئن شوید که با متخصص پوست خود در مورد اینکه چه درمانی برای شما مناسب است صحبت می کنید.

نکات کلی درباره میکرونیدلینگ برای چین و چروک

  • قبل از انجام هر گونه روش درمان پوست، با متخصص پوست خود در مورد آنچه از درمان انتظار دارید صحبت کنید.
  • مطمئن شوید که تمام خطرات موجود را درک کرده اید.
  • به خاطر داشته باشید که محافظت در برابر آفتاب قبل و بعد از هر روشی برای دستیابی به نتایج مطلوب ضروری است.
  • قبل از برنامه ریزی، تقویم خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که قبل از هر گونه برنامه یا رویداد مهم در آینده، زمان کافی برای بهبودی دارید.

بهترین مرکز میکرونیدلینگ در تهران

چنانچه به دنبال یک مرکز زیبایی خوب در تهران به شما مرکز زیبایی خودمان را معرفی می کنیم.

مفتخریم اعلام کنیم مرکز زیبایی ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران)، کلیه خدمات زیبایی و لیزر را با نازل ترین قیمت ، توسط مجرب ترین متخصصان انجام می دهد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از مرکز زیبایی ما به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

How Microneedling Smooths Your Wrinkles
منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن