درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس نی نی سایت با سه روش طلایی

فهرست مطالب

درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس


درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس با سه روش طلایی به شرح زیر است:

  1. قطره چشمی
  2. ماساژ، کمپرس و ورزش
  3. تحریک الکتریکی

در مطلب حاضر، به شرح جزییات درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس به سه روش طلایی و روش های پیشگیری از عوارض رایج بوتاکس می پردازیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای بهترین پاسخ ها از زبان متخصصین مجرب، لحظاتی با ما همراه باشید. 

افتادگی پلک پتوزیس چیست

افتادگی پلک پتوزیس چیست؟ 

وقتی که پوست پلکِ بالا روی چشم شما میفته بهش میگن افتادگی پلک که میتونه جلوی دید کامل شما رو بگیره. افتادگی پلک رو در اصطلاح پزشکی پتوزیس ptosis و عامیانه droopy eyelid میگن. تصویر بالا، فاصله پلک فوقانی با مردمک چشم رو در دو حالت نرمال و پتوزیس نمایش داده. اصطلاح MRD به معنی مقدار فاصله رفلکس نوری قرنیه چشم هست. این تصویر نشون میده که افتادگی پلک تا چه حد میتونه جلوی دید واضح ما رو بگیره.  

افتادگی پلک به خاطر ضعف عضله ای ست که مسئول لیفت و بالا نگه داشتن پلک بالایی هست. 
در پزشکی، علت های متفاوتی برای افتادگی پلک وجود داره. برای مثال، علتی از بدو تولد، جراحی غیرتخصصی چشم، تزریق ناشیانه ی بوتاکس، وجود بیماری عصبی-عضلانی در پلک، ضربه و غیره. 

علت هر چه که باشه، افتادگی پلک چهره رو نازیبا و دید واضح رو مختل میکنه؛ در نتیجه، ممکنه شخص ابرو رو بالاتر ببره تا بتونه بهتر ببینه؛ ممکنه سرش رو عقب تر ببره و یا چانه رو بالا نگه داره. تکرار این عادت ها حالت ناخوشایندی در چهره ایجاد میکنه. 

علت افتادگی پلک بعد از بوتاکس

داشتم دیدگاه های سایت رو بررسی می کردم. بعضی کاربران عبارات زیر رو مکرر اشاره کرده و دنبال درمان بودند:

بوتاکس مسپورت افتادگی پلک، علت افتادگی پلک بعد از بوتاکس، درمان خانگی و قطره ی درمان افتادگی پلک.

علت افتادگی پلک بعد از بوتاکس چیست؟

افتادگی پلک بعد از بوتاکس سه علت اصلی دارد:

  • تزریق غیر تخصصی و در نقاط اشتباهی
  • دوز بالای تزریق. برای مثال، دوز قوی دیسپورت (مسپورت اصل با بدن ما ایرانی ها سازگارتر است)
  • جابجا شدن مواد بوتاکس به علت عدم رعایت مراقبت های بعد از بوتاکس. برای مثال، پایین نگه داشتن سر، بد خوابیدن، حرارت و گرمای سشوار، حمام داغ، سونا و غیره.

افتادگی ابرو و پلک بعد از تزریق بوتاکس

به قول دوستی،

“با اولین بوتاکس چینی که به پیشانی م زدم پوست پلک راستم کمی آویزان شد. خیلی ناراحت بودم. یه هفته صبر کردم خوب نشدم تا اینکه…”

…تا اینکه دوست ما متوجه  شده که دو تا بلا سرش اومده: تزریق بوتاکس نامرغوب و اوردوز شدن با بوتاکس.
اوردوز یعنی اینکه به فاصله ی کمتر از سه ماه دوباره یا چندباره همون دوز بوتاکس به نقاط یکسان تزریق بشه! این اوردوز سبب ضعف بیش از حد عضلات محل تزریق و عضلات کناری شده و ممکنه عارضه ی افتادگی پلک رو ایجاد کنه.

سوال:

علت افتادگی پلک بعد از بوتاکس چیست؟

عارضه ی افتادگی پلک یا ابرو ممکنه با تزریق بوتاکس به قسمت های پیشانی، بین ابروها یا دور چشمتون اتفاق بیافته. یعنی، مواد بوتاکس از بافت زیرجلدی این قسمت ها به سمت عضلات زیر پوست پلک و اطراف چشم جابجا شده و اثر منفی خود رو به صورت افتادگی پلک یا عوارض دیگه ای نشان میدن.   

عارضه افتادگی پلک میتونه به علت قوی بودن ماده بوتاکس از نظر قدرت پخش شوندگی یا تزریق دوز بیش از اندازه استاندارد (اوردوز) اتفاق بیافته. به علاوه ی اوردوز، گاهی افتادگی پلک به علت تکنیک غلط تزریق و یا انتخاب نادرست نقاط و عمق تزریق رخ می دهد.  

مقدار واحد بوتاکس ابرو، پیشانی، دور چشم 

به کمک لینک فوق می توانید از حداکثر مقدار واحد برای نواحی مختلف صورت مطلع شوید. برای مثال، حداکقر مقدار واحد بوتاکس برای رفع خط اخم عمیق یک خانم 70 واحد می باشد. برای مردان تا 100 واحد تزریق می شود. اگر بیش از 3000 واحد به بدن تزریق شود، احتمال اوردز و عوارض جبران ناپذیر وجود دارد. بنابراین، انتخاب دوز مناسب تزریق رو به عهده ی پزشک مجرب بگذارید و از تزریق نزد غیر پزشک و غیر حرفه ای خودداری کنید. 

دوز و مقدار واحد بوتاکس در افتادگی پلک

دوز بوتاکس و نقاط تزریق باید دقیق انتخاب بشوند وگرنه احتمال نفوذ ناخواسته بوتاکس به عضلاتی که قصد تزریق در اونها را نداریم وجود داره. بین 1 تا 3  درصد از بیماران دچار افتادگی پلک شده که عموما ناشی از همان جابجایی ماده بوتاکس و انتقال آن به عضله ی پلک هست. 

تصویر فوق حداکثر مقدار واحد یا دوز بوتاکس برای نواحی مختلف صورت رو نشون میده. 

برای اطلاع دقیق از مقدار واحد استاندارد برای تک تک نقاط تزریق در صورت، لینک زیر رو مشاهده کنین:

مقدار واحد تزریق بوتاکس-دوز بوتاکس صورت

درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس نی نی سایت

افتادگی پلک (ptosis) بین 2 تا 6 هفته طول می کشه. می تونین با قطره چشمی آپراکلونیدین 5/0 درصد (aprachlonidine) آن را درمان کنین. آپراکلونیدین (لیپودین) یک عامل آلفا-آدرنالین هست که عضله مولر چشم را تحریک می کنه و فورا پلک بالایی را بالا می بره. پلکی که افتاده از 1 تا 3 میلی متر بالاتر خواهد رفت.

هشدار: هیچ قطره چشمی رو سرخود مصرف نکنید. توجه کنید که انواع قطره چشمی رفع افتادگی پلک دارای ترکیبات متفاوت می باشند و پزشک باید تجویز کنند. به خصوص، بیماران چشمی حتما بایستی نزد پزشک ویزیت شوند و از هیچ نسخه اینترنتی سرخود استفاده نکنند! 

درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس با قطره

می تونین روزی 3 قطره در روز استفاده کنین تا پلک بالا بره. اما پیش از استفاده از این قطره، حتما با پزشک مشورت کنین. در برخی اشخاص حساسیت به قطره ایجاد می شه. اگه به لیپودین حساسیت دارین، از فنیل افرین 5/2 درصد (phenylephrine) استفاده کنین. برای بیماران گلوکوما زاویه-باریک (glaucoma) و aneurysms نباید از نئو-سینفرین (neo-synephrine) استفاده شه.

نکته: برای جلوگیری از افتادگی پلک، تزریق باید یک سانتی متر بالای ابرو انجام شه. و از خط mid pupillary در بالای ابرو عبور نکنه.

احتیاط: برای مراقبت از چشمان خود، هرگز تزریق بوتاکس را نزد فرد ناوارد انجام ندین. حتما از قبل تاریخ تولید ، انقضاء، شرایط نگهداری و پلمپ بودن یا نبودن درب ویال بوتاکس رو چک کنین.

قطره چشمی درمان افتادگی پلک بعد بوتاکس

قطره اکسی متازولین برای درمان افتادگی پلک

قطره اوکسی متازولین میتونه کمک کنه تا پلک افتاده ی شما بالا بره. برای اثربخشی، بایستی هر روز طبق دستور پزشک مصرف بشه. اکسی متازولین پشم رو بازتر میکنه.
هشدار: اکسی متازولین فقط برای بعضی از انواع افتادگی پلک جواب میده اما مصرف آن برای افرادی که در اثر اختلالات عصبی یا ضربه دچار افتادگی پلک شدن بی فایده هست. 

دکتر بوتاکس که کاربلد و مجرب باشه، دیگه میشه گفت خیالمون از بابت عوارض جدّی بوتاکس تقریبا راحته.  چرا تقریبا؟ برای اینکه عوارض بوتاکس ممکنه در اثر بی احتیاطی خود ما، یعنی رعایت نکردن مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس، اتفاق بیفتند. 

از بین بردن اثر بوتاکس در افتادگی پلک

جواب: دو راه وجود دارد:

  1. با ماساژ دادن محل تزریق پس از اینکه دو هفته بگذرد.
  2. با گذاشتن پدهای حرارتی روی محل مورد نظر دو هفته بعد از تزریق

هشدار: پدهای حرارتی را قبل از دو هفته اصلا استفاده نکنید. پس از 14 روز، این پدها جریان خون را به زیر پوست هدایت می کنند و اثر بوتاکس را کاهش می دهند.

6 راهکار برای پیشگیری از افتادگی پلک

  1. خوب بخوابید و استراحت کافی داشته باشین.
  2. با پوست پلک و چشم ها مدارا کنین و فشار یا مالش ندین.
  3. عضلات چشم رو ورزش بدین: میشه با حرکت آرام مسواک روی پوست پلک عضله زیرین اون رو تحریک کرد. حرکت بعدی اینه که با دو انگشت زیر ابرو رو نگه دارین؛ حالا چند ثانیه ابرو رو بالا بکشین و سعی کنین چشم ها رو ببندین.
  4. پوست پلک رو به آرامی ماساژ بدین.
  5. سعی کنین پوست پلک و چشم ها مرتب آبرسانی بشن.
  6. مراقب بهداشت و تمیزی پلک ها و چشم هاتون باشین.
    تصویر زیر ورزش برای رفع افتادگی پلک را نمایش می دهد.
رفع عوارض بوتاکس

بهترین مارک بوتاکس صورت برای جلوگیری از عارضه افتادگی پلک 

چه مارکی بزنم که عارضه ی افتادگی پلک رو تجربه نکنم؟ 

همیشه گرانترین و مرغوب ترین مارک بوتاکس مناسب شما نیست!!! چرا؟ 

مثالی می زنیم: دیسپورت یک مارک بسیار مرغوب و گران قیمت هست اما ممکنه برای فردی که مستعد افتادگی پلک هست مناسب نباشه. قدرت پخش شوندگی دیسپورت در مقایسه با بوتاکس بیشتر هست. گزارشاتی مبنی بر ایجاد افتادگی پلک ناشی از تزریق دیسپورت به نواحی بین ابروها و پیشانی منتشر شده. در اینجا، ممکنه مارک ارزانتری مانند مسپورت ایرانی بهتر جواب بده. 
بنابراین، اگه از قبل افتادگی پلک دارین، حتما درباره ی مارک بوتاکس با پزشک مشورت کنین. اگه انتخاب مارک به صلاحدید پزشک انجام بشه بهتره. 


انواع برندهای خارجی و ایرانی بوتاکس از بهترین تا بدترین


مقایسه زئومین و دیسپورت

درمان افتادگی پلک و درمان بی خوابی

شاید علت افتادگی پلک در سبک غلط زندگی ما باشد! افتادگی پلک ارتباط معناداری با بهداشت خواب ما دارد. 

اگر خواب شبانه شما تنظیم نباشد، عارضه ی افتادگی پلک در انتظار شماست. 

بهترین کلینیک اختلالات خواب در ایران به شما کمک می کند تا بدون مراجعه به مطب اغلب اختلالات خواب خود را درمان کنید. 

آیا می دانید درمان انواع اختلالات خواب برای جلوگیری از پیری چشم و افتادگی پلک ها ضرورت دارد. 

چگونه ظرف 10، 60 یا 120 ثانیه به خواب خوش فرو رویم؟

خلاصه مطلب:

به موضوع درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس پرداختیم. 

10 دیدگاه دربارهٔ «درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس نی نی سایت با سه روش طلایی»

    1. سلام دوست گرامی
      جهت پاسخ دقیق در این خصوص، نیاز به ارزیابی شما می باشد.
      توصیه می شود با پزشکی که تزریق بوتاکس را انجام داده اند مشورت نمایید.

  1. سلام ببخشيد من ٧ ماه پيش بوتاكس مصپورت زدم يكي از چشمام فقط موقع خنديدن بيش از حد جمع ميشه از قطره بريموگان استفاده كردم كيسه اب گرم ورزش ولي فقط ٢٠ درصد بهتر شده به نظرتون بعد اين همه مدت اگه قطره اپراكلونيدين استفاده كنم اثر داره؟ متخصص چشم بهم گفت پتوزت دائمي شده .. مگه ميشه همچين چيزي واقعا افسردگي گرفتم

    1. سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی طبی می باشد.
      توصیه می شود با پزشک معالج خود که تزریق را انجام داده است مطرح نمایید.

    2. دقت داشته باشید که برای تزریق هر گونه بوتاکس ایمن و بدون عوارض، بایستی پزشک مجرب و با تکنیک های تزریق روز دنیا آشنایی کافی داشته باشند. بر خلاف تصور عموم، تزریق بوتاکس تخصص و تجربه بالایی می خواهد. به علاوه، انتخاب برند معتبر و اصل نیز اهمیت دارد. همچنین، برای کسب بهترین نتایج از تزریق بوتاکس، بهتر است به تداخلات دارویی، مراقبت های قبل و بعد و عدم تداخل با عمل های زیبایی دیگر نیز توجه کنید. خوشبختانه در مرکز شریعتی (برکه)، مراجعین با عوارض بوتاکس مواجهه نمی شوند چرا که پزشک در انتخاب نقاط تزریق، دوز مناسب و نحوه ی اجرای تکنیک بسیار دقت به خرج می دهند. برای مشاوره رایگان، به پیج اینستاگرام ما مراجعه فرمایید:
      laser.shariati

    1. سلام دوست گرامی
      عوامل زیر باعث افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس می شود:
      دوز نامناسب تزریق
      نقاط نامناسب تزریق
      عدم رعایت مراقبت های بعد از بوتاکس توسط مراجعه کننده
      برای رفع این حالت باید صیر کنید اثر بوتاکس به طور کامل از بین برود و یا اینکه از تکنیک هایی که گرما به محل تزریق انتقال می دهد مانند آراف فرکشنال یا استفاده مرتب از حوله گرم بر روی ناحیه تزریق استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن