بوتاکس ضد تعریق زیر بغل و بوتاکس کف دست و پا، بهترین درمان عرق

فهرست مطالب

بوتاکس ضد تعریق| بوتاکس زیر بغل

بوتاکس ضد تعریق چیست؟ 
آیا شما زیاد عرق میکنید؟ آیا تاکنون برای ریشه یابی علت تعرق بیش از حد زیر بغل، کف دست، صورت و پاها به پزشک مراجعه کرده اید؟
عرق کردن با گرمای هوا، ورزش و در حالت اضطراب و هیجان یک چیز عادی ست اما تعرق زیاد در دست ها، پاها، صورت و زیر بغل نشانه ی وجود یک بیماری در بدن است. 
یکی از راههای درمان تعرق زیر بغل تزریق بوتاکس می باشد. بوتاکس می تواند به مشکلات عرق تند و بدبو و یا عرق زیاده از حد پایان دهد. 

ممکن است درباره ی عوارض بوتاکس زیر بغل و کف دست و پا سوالاتی داشته باشید. در متن حاضر سعی ما بر این بوده که تمامی سوالات متداول بوتاکس زیر بغل و ضد تعریق را پاسخ بدهیم. پاسخ ها علمی و به نقل از معتبرترین منابع پزشکی و بهترین متخصصین پوست و مو می باشند. 

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بوتاکس ضد تعریق : زیر بغل کف دست پا

پرسش و پاسخ بوتاکس زیر بغل

در این بخش، مهمترین سوالاتی که کاربران و زیباجویان از مرکز شریعتی تهران پرسیده اند رو پاسخ داده ایم. حتما این بخش رو مطالعه کنید زیرا برای پیشگیری از عوارض و کسب بهترین نتیجه بسیار کمک کننده است.
در ادامه مطلب، به پرسش درباره تاثیر بوتاکس بر درمان انواع عرق زیر بغل، صورت، و کف دست ها  و پاها می پردازیم.

تزریق بوتاکس چگونه به درمان عرق زیر بغل کمک می کند؟ 

یک سری پیام ها بین پایانه های عصبی در غدد عرقی زیر بغل رد و بدل می شود. این پیام ها برای تولید ماده آپوکرین صورت می گیرد که همان ترشحات عرق بدن است.

و اما عملکرد بوتاکس در درمان عرق چگونه است؟
بوتاکس مانع از فعالیت این مواد شیمیایی شده و اجازه نمی دهد از غدد عرقی به بیرون ترشح بشوند. 

در زمان تزریق بوتاکس، انتقالات یا پیام های بین اعصاب موقتا قطع می شود. به عبارتی، پیامی مبنی بر ترشح عرق به غدد عرقی صادر نمی شود.

مزایای بوتاکس زیر بغل

  • جلوگیری از هدررفت آب مفید بدن که با عرق کردن هدر می رود. 
  • رفع عرق زیاد زیر بغل
  • رفع عرق بدبو زیر بغل
  • رفع عرق تند زیر بغل
  • رفع عرق ترش زیر بغل
  • بهبود کیفیت زندگی و اعتماد به نفس 

 آیا بوتاکس زیر بغل ضرر دارد؟

سوالی از یک کاربر: “اگه عرق ترشح نشه، مشکلی برای سلامت ما پیش نمیاد؟”
جواب: تزریق بوتاکس برای افرادی که اختلالات عرق زیاد، تند و بدبو یا ترش دارند بسیار کمک کننده است و هیچ عارضه ای ندارد. و اما بایستی به نکات زیر دقت کنید.

  1. غدد عرقی مواد زائد رو به شکل عرق از بدن خارج می کنند و یا دمای بدن رو تنظیم میکنند. شما برای رفع عرق معمولی بدن اقدام به تزریق بوتاکس نمی کنید بلکه برای عرق مزاحم از بوتاکس کمک می گیرید.
  2. بوتاکس جلوی فعالیت افراطی غدد عرقی رو می گیرد. بوتاکس از این جهت فایده دارد که اجازه نمی دهد آب مفید بدن با تعرق زیاد از دست برود.
    البته مواد زائد زیر بغل که قبل از تزریق بوتاکس از زیر بل خارج می شدند اکنون باید از راه دیگری از بدن دفع شوند. برای مثال، از طریق سیستم لنفاوی، کبد و مجاری ادرار. بنابراین، اگر فردی بیماری کبدی یا لنفی دارد، باید حتما به پزشک اطلاع بدهد.
  3. تزریق بوتاکس یک درمان سریع و موقتی ست برای افرادی که نمی توانند درمان های بلند مدت را طی کنند؛ و یا عرق خیلی زیاد، تند و بدبویی دارند. اینکه کدام راه درمان را انتخاب می کنید، بستگی به نظر پزشک و انتخاب خودتان دارد.

شیو کردن قبل از بوتاکس زیر بغل چگونه است؟

قبل از تزریق بوتاکس زیر بغل، از 3 الی 4 روز قبل شیو نکنید.

مراقبت بعد از بوتاکس زیر بغل چیست؟

تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل، ورزش نکنین، به محل تزریق فشار وارد نکنین و از حمام و دوش اجتناب کنین.

عوارض بوتاکس زیر بغل چیست؟

بوتاکس زیر بغل برای افراد سالم عوارض خاصی ایجاد نکرده اما برخی عوارض نادر عبارتند از:
مسمومیت بدن که علتش رو قبلا گفتیم. اگه بعد از تزریق بوتاکس ضد تعریق، مواد زائد در بدن از طریق سیستم لنفاوی و کبد و مجاری ادرار دفع نشن، احتمال داره در بدن تجمع پیدا کنن و مسمومیت ایجاد کنن.
احتمال بروز حساسیت شدید در برخی افراد (آنافیلاکسی)
احتمال ضعف شدید عضلات یا ایجاد بدشکلی در اونها

نکته مهم درباره عوارض بوتاکس:
در صورت ابتلا به عوارض تنگی نفس، مشکلات بلع و اختلال تکلم، سرگیجه، اختلالات بینایی و بی اختیاری ادرار، مراجعه سریع به پزشک لازم است. 

بوتاکس زیر بغل برای چه کسانی ضرر دارد؟

  • بارداری و شیردهی
  • حساسیت به ماده بوتاکس
  • بیماری های خاص که باید با پزشک مشورت کنید. برای مثال، بیماری های سیستم لنفاوی زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل برای چه کسانی مناسب است؟

تعرق زیاد لزوما یک بیماری جدی نیست بلکه کیفیت زندگی شما را مخدوش می کند. اگر از نظر پزشکی جزو افراد سالم محسوب می شوید، تزریق بوتاکس زیر بغل برای شما گزینه مناسبی ست. 

نکته: تزریق بوتاکس زیر بغل برای همگان مناسب نیست. افرادی که سیستم لنفاوی سالمی ندارند و یا بیماری های خاص دارند کاندید مناسبی برای این تزریق نیستند.

ماندگاری بوتاکس زیر بغل چقدر است؟

بوتاکس می تواند تا بیش از 80 درصد جلوی عرق زیاده از حد رو بگیرد. ماندگاری بوتاکس زیر بغل از 4 ماه تا یکسال متغیر هست. نتایج ظرف 2 تا 4 روز ظاهر می شوند. اثر کامل تزریق بوتاکس بعد از دو هفته ظاهر خواهد شد.

پرسش و پاسخ بوتاکس ضد تعریق

بوتاکس ضد تعریق کف دست و پا 

اگر کف دست ها یا پاهای شما زیاد عرق می کنند، یکی از درمان های سریع و موثر تزریق بوتاکس می باشد. 

یک سری اعصاب در کف دست و پا وجود دارند. برای عرق کردن، باید پیام هایی از پایانه های این اعصاب به غدد عرق ارسال شود. تزریق بوتاکس مانع از ارسال این پیام ها می شود. بدین معنی که، سیگنال های عصبی مبنی بر ترشح مواد عرق متوقف می شوند. 

عوارض تزریق بوتاکس کف دست و پا

تزریق بوتاکس به کف دست و پاها تخصص و دقت زیادی می خواهد. به عبارتی، این کار هرگز نباید به دست افراد غیر حرفه ای مانند دستیار پزشک انجام بشود! اگر پزشکتان مجرب و با برندهای اصل و تکنیک های تزریق بوتاکس روز دنیا آشنا باشد، به جز مختصری درد و کبودی و ورم موقتی، هیچگونه عوارضی برای شما رخ نمی دهد.

لیزر زیر بغل برای عرق بدبو

یکی از راههای کاهش عرق بد در زیر بغل لیزر زیر بغل می باشد. یکی از علت های بدبو شدن عرق زیر بغل تجمع مواد خروجی عرق در موهای زی بغل می باشد. لیزر زیر بغل به رفع موی زائد و افزایش بهداشت زیر بغل کمک شایانی می کند. 

دانستنی ها درباره علت و درمان عرق بدن

در این بخش، به سوالات کلی و دانستنی های بوتاکس زیر بغل پاسخ داده ایم.

عرق زیر بغل چگونه تولید می شود؟

غدد عرقی آپوکرین در زیر بغل قرار دارند. این غدد در مواجهه با گرما منقبض شده و ماده ی ای به نام آپوکرین را ترشح می کنند که در واقع همان مواد زائد و چربی خروجی از بدن است. 

هایپرهیدروز چیست؟

هایپرهیدروز به معنی تعرق بیش از حد می باشد. اگر در شرایط نرمال بیش از حد عرق کنیم، این تعرق هایپرهیدروز نام دارد و باید برای درمان اقدام کنیم. 

چرا باید برای درمان عرق زیاد سریع اقدام کنیم؟

عرق زیاد برای بدن ضرر دارد زیرا آب زیادی از بدن دفع می شود که به نوبه خود مشکلاتی را ایجاد می کند. به علاوه، تعرق زیاد کیفیت زندگی ما رو کاهش می دهد. تصور کنید در یک مهمانی هستید، عرق زیر بغلتان معلوم می شود و خجالت زده می شوید. اینجاست که نیاز مبرمی به درمان فوری دارید. 

علت عرق زیاد زیر بغل و سر و صورت چیست؟

عرق زیاد در زیر بغل و سر و صورت نشانه ی وجود یک سری اختلالات یا بیماری ها در بدن است. در واقع، اختلالات زیر می توانند جزو علل هایپرهیدروز باشند:

  • بیماری تیروئید پرکار
  • قند خون پایین
  • اضطراب و استرس دائم
  • مصرف برخی داروها
  • یائسگی، قائدگی و بارداری
  • وجود عفونت در بدن
  • یبوست
  • مصرف برخی مواد غذایی که حرارت بدن را افزایش می دهند. برای مثال، ادویه های تند

موارد بالا سبب افزایش دمای بدن و در نتیجه عرق زیاد زیر بغل و سر و صورت می شوند. در نتیجه، آب زیادی از بدن دفع می شود که برای سلامت بدن ضرر دارد. 

نکته:
شما می توانید در کنار بررسی علت اصلی تعرق زیاد، از تزریق بوتاکس نیز کمک بگیرید. 

علت عرق بدبو، تند و ترش چیست؟

وظیفه اصلی غده های عرقی زیر بغل دفع مواد زائد و خنک کردن بدن است. اگر این غدد مواد زائد رو به مقدار زیاد ترشح کنند، تنفس پوستی کاهش پیدا کرده و میکروب ها و باکتری ها فورا در روزنه های پوست تجمع می کنند و بوی تند و نامطبوعی ایجاد می شود. بستگی به ترکیبات این مواد زائد و مدت زمان فعالیت باکتری ها در آنها، عرق می تواند به شکل تند، ترش یا خیلی بدبو ایجاد شود. 

مناطق تزریق بوتاکس ضد تعریق

کاربردهای بوتاکس ضد تعریق چیست؟

تزریق بوتاکس برای درمان موارد ذیل بسیار کمک کننده است:

  • درمان عرق زیاد زیر بغل
  • درمان عرق زیاد کف دست ها و پاها،
  • تعریق پشت،
  • تعریق قفسه سینه
  • تعریق زیر پستان ها (با بررسی شرایط پزشکی و حساسیت ها)
  • درمان سردرد میگرنی
  • تعریق کشاله ران
  • عرق سر و صورت 
  • بینی
قیمت بوتاکس ضد تعریق

قیمت بوتاکس زیر بغل

بستگی به برند مورد استفاده شما دارد. اگر برند بوتاکس ایرانی مسپورت باشد، هزینه بالایی نخواهد داشت. هزینه بوتاکس بستگی به مقدار واحد بوتاکس و وسعت ناحیه زیر بغل خواهد داشت. 

تماس با مرکز بوتاکس شریعتی تهران

برند مصپورت ایرانی برای ایرانی ها مناسب ترین مارک بوتاکس می باشد زیرا بومی سازی شده و هیچگونه عوارضی ایجاد نمی کند. درباره ی مصپورت تقلبی و اصل بیشتر

بهترین برند مارک بوتاکس زیر بغل

مسپورت یا مصپورت ایرانی اصل بهترین برند بوتاکس برای از بین بردن عرق زیر بغل می باشد. به علاوه، برند ایرانی دیستون نیز جزو گزینه های خوب است.
مارک ایرانی مسپورت در صورت تزریق حرفه ای و رعایت مراقبت های بوتاکس کاملا ایمن است، با بدن ایرانی ها سازگاری عالی دارد و از نظر هزینه مقرون به صرفه تر است. به علاوه، مصپورت از نظر ماندگاری و کیفیت بالا دست کمی از مارک های خارجی مشابه مانند نورونوکس کره ندارد. 

بهترین مارک بوتاکس زیر بغل

بوتاکس ضد تعریق رو از نمونه BTX-A انتخاب شده و به بافت چربی در لایه زیرپوستی زیر بغل تزریق میشه. برخی پزشکان تست آیودین-نشاسته رو برای تعیین دقق نقاط تزریق انجام میدن.

برندهای مختلفی برای بوتاکس زیر بغل وجود داره. از جمله، دیسپورت، مسپورت ایرانی، نورونوکس کره ای و غیره. برای معرفی کامل انواع مارک مرغوب بوتاکس، مطلب زیر رو مشاهده کنین:
انواع مارک مرغوب بوتاکس صورت-بوتاکس زیر بغل

مرکز بوتاکس زیر بغل-کلینیک بوتاکس زیر بغل

مرکز شریعتی از چند ویژگی بی نظیر برخوردار می باشد که فقط مختص بهترین ها در ایران و جهان است:
پزشک بسیار باتجربه، به روز، آشنا با جدیدترین و بهترین تکنیک های تزریق زیبایی و مجرب در زمینه جراحی ها و عمل های زیبایی هستند. تمامی برندها و محصولات زیبایی اصل، مجوزدار و مرغوب می باشد.
در مرکز شریعتی تهران، هرگز بوتاکس ارزان قیمت تزریق نمی شود!!! زیرا بوتاکس های ارزان قیمت محتوی آب و ناخالصی های بسیار عارضه آفرین هستند و با گذشت زمان عوارض افتادگی پلک و عفونت و غیره رو نشان می دهند! بوتاکس مرغوب و باکیفیت با قیمت منصفانه و با حاشیه سود پایین برای مرکز تزریق می شود. 

مشاوره رایگان در تمامی روزهای هفته، حتی تعطیلی ها، وجود دارد. هیچ یک از زیباجویان تاکنون دچار هیچ گونه عوارضی نشده و از نتایج کار کاملا رضایت داشته و دارند.

بهترین مرکز مشاوره و تزریق بوتاکس صورت

بیشتر بدانید: 

آیا می دانید قبل از تزریق بوتاکس، بهتر است با پزشک خود درباره ی علت تعریق زیاد صحبت کنید تا درمان ریشه ای صورت بگیرد؟ 

10 علت اصلی عرق زیاد بدن چیست؟

اگه درباره ی عرق زیاد بدن یه سرچ در اینترنت بکنیم، میبینیم که خیلی از مردم درباره ی عرق زیاد زیر بغل، پیشانی، سمت راست بدن، یک طرف بدن، عرق ناگهانی، عرق در خواب و موارد دیگه پرس و جو میکنن. خودم دوستانی دارم که از عرق شبانه و عرق زیر بغل رنج میبرن و به تجربه ی خودم چند از دلایلش میتونه فشار خون بالا، مصرف دارو، بیماری های تیروئید و لنفاوی باشه.
و اما علت های تعرق زیاد ممکنه برای همه یکسان نباشه.

علت تعرق زیاد از نگاه طب مدرن

اما 10 تا از علت های اصلی و فرعی تعرق زیاد عبارتند از:

  1. مصرف دارو: بعضی داروها عوارض تعرق زیاد رو ایجاد میکنن.
  2. بیماری تیروئید، به خصوص تیروئید پرکار
  3. اختلالات سیستم لنفاوی که میتونه از خفیف تا جدی (سرطان لنف) متغیر باشه
  4. وجود عفونت در بدن
  5. اختلالات خونی مانند فشار خون بالا یا کم خونی شدید
  6. نزدیک شروع قائدگی به علت تغییرات هورمونی
  7. پایین بودن قند خون بدن (زیر 70 میلی گرم در دسی لیتر)
  8. اختلالات هورمونی غده ی هیپوفیز در مغز (مسبب اختلال تیروئید و تعرق)
  9. بیماری هایی مانند سل و مالاریا
  10. گذراندن دوران شیردهی

    نکته: چاقی و اضافه وزن شدید میتونه یکی از علت های اصلی تعرق شدید باشه.

12 علت تعرق زیاد در طب سنتی

نظرات طب سنتی درباره ی علت های تعرق زیاد در بدن جالبه. با هم بشنویم:
از نظر طب مکمل، انواع عرق داریم که بستگی به بوی عرق، دمای عرق (سرد یا گرم)، رنگ یا مزه، و اینکه کجای بدن رخ بده و علائم جانبی ش چی باشه با هم فرق دارن.
به گفته ی اطبای سنتی، عرق بدبو نشانه ی وجود عفونت در اخلاط چهارگانه بدن (بلغم، سودا، صفرا و دم ) و تجمع مواد زائد سمی در بدن هست. مواد زائد همون رسوبات اخلاط در عروق و رگ های خونی ست. با این حساب، اگه فردی خورد و خوراکی رو مصرف کنه که در زمان مناسب با مقدار مناسب مصرف نشه، ناسالم باشه، و یا با مزاجش سازگار نباشه، ممکنه به بیماری هایی مانند تعرق زیاد دچار بشه.

مهمترین دلایل عرق زیاد

با این حساب، چند تا از علت های اصلی تعرق زیاد طبق گفته ی طبیبان سنتی عبارتند از:

  1. پرخوری (چاقی) یا بالا بودن سطح چربی بدن
  2. سوخت و ساز بیش از حد بدن (اختلال تیروئید)
  3. وجود یک بیماری در تعرق یک طرف از بدن و یا در جایی در بدن مانند بیماری قلبی (باید اول بیماری شناسایی و درمان بشه)
  4. رطوبت یا گرمای بیش از حد بدن (عدم تعادل مزاج) که میتوان با تغذیه درمانی مشکل رو حل کرد.
  5. تب کردن و وجود عفونت در بدن
  6. رسوب خلط های کثیف یا همون مواد زائد در عروق
  7. مشکلات گوارشی معده، روده و غیره.
  8. مصرف دارو
  9. یبوست که رطوبت بدن رو زیاد و سبب تعرق میشه
  10. اختلالات اضطراب و استرس که اغلب در کف دست و پا یا صورت خودش رو نشون میده
  11. ضعف بدن
  12. تغییرات هورمونی زنانه مانند یائسگی، پریودی و شیردهی
    از نظر اطبای سنتی، تغذیه درمانی، اصلاح سبک زندگی (مثلا اصلاح بهداشت خواب) و انجام حجامت عام به روند درمان تعرق زیاد کمک می کنند.

سوالات رایج تزریق بوتاکس برای انواع سردرد: شاگردان پروفسور سمیعی پاسخ می دهند.

درمان سردرد میگرنی بوتاکس

خلاصه مطلب بوتاکس ضد تعریق

در این مقاله، اطلاعات جامعی درباره ی بوتاکس زیر بغل یا بوتاکس ضد تعریق ارائه دادیم. امیدواریم مفید واقع شده باشد. اگر به توضیحات و جزییات بیشتری نیاز دارید، می توانید با مرکز شریعتی تهران تماس بگیرید. 
توصیه ما این است که هرگز بوتاکس زیر بغل رو توسط افراد غیر پزشک و غیر متخصص تزریق نکنید. در زیر بغل یک سری رگ ها و گره های لنفاوی وجود دارد که حساسیت تزریق رو بالا می برند؛ پزشک باید ابتدا بررسی کرده و بوتاکس رو با دوز مناسب در نقاط و عمق مناسب تزریق کنند. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن