بوتاکس بهتره یا ژل-بوتاکس بهتره یا فیلر؟

فهرست مطالب

بوتاکس بهتره یا ژل

“بوتاکس بهتره یا ژل” یک سوال اشتباه از سوی کاربران گوگل می باشد! در واقع، بوتاکس یک مقوله جداگانه با کاربرد و هدف خاص می باشد و ژل نیز مقوله ی جداگانه با عملکرد و اثرگذاری مخصوص به خود است. 

در متن حاضر به تمام سوالات متداول کاربردهای بوتاکس و فیلر و ژل و اینکه کدومشون برای جوانتر کردن صورت شما مناسبترن جواب دادیم. سعی کردیم به صورت ساده اما علمی به این مبحث بپردازیم. چند دقیقه کوتاه با ما همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تفاوت تزریق چربی بوتاکس ژل

مقایسه تزریق بوتاکس با تزریق ژل صورت

سال های سال هست که از طرفداران تزریق بوتاکس و ژل نه تنها چیزی کم نشده بلکه روز به روز اضافه میشه. اما فرق بوتاکس و ژل یا فیلر در چیست؟

تمام روش های جوانسازی پوست یک هدف کلی رو دنبال میکنن: کاهش روند پیری و کمک به شاداب نگه داشتن پوست. با این حال، هر روشی برای اهداف خاصی طراحی شده. اینکه بوتاکس تزریق کنیم یا ژل، به نوع مشکل پوستی ما بستگی داره.

تزریق ژل فیلر چیست؟

ژل نوعی فیلر یعنی یک ماده ی پرکننده و حجم دهنده ی نقاط خالی در زیر پوست هست. یکی از مهمترین ژل های پرکننده اسید هیالورونیک می باشد. ژل میتونه همزمان با پر کردن فضاهای خالی پوست، بعضی از چین و چروک ها رو نیز رفع و پوست رو صاف تر و یکنواخت تر کند. بنابراین، ژل هم برای جبران تورفتگی و فرورفتگی پوست کاربرد دارد و هم برای رفع چین و چروک ها.
فیلر به معنی پرکننده است. علاوه بر تزریق ژل، با تزریق چربی نیز میشه فضاهای خالی مثل گونه فرو رفته رو پر و یا گودی زیر چشم ها رو برطرف کرد. بنابراین، ژل نوعی فیلر پوستی به حساب میاد. البته تزریق ژل به مراتب ایمن تر و کم هزینه از تزریق چربی ست.

تزریق بوتاکس چیست؟

و اما بوتاکس، بوتاکس نوعی سم فلج کنه بوتولینوم هست که اغلب از کشت یه باکتری تولید میشه. با تزریق این سم، ارتباط بین پایانه های عصبی در یک عضله به طور موقت قطع میشه و این عضله نمیتونه مثل قبل منقبض بشه. در مقایسه با بوتاکس، ژل هیچ اثری روی عضلات اخم نخواهد داشت.
کار اصلیِ بوتاکس کاهش فعالیت عضلات اخم در یکسوم بالای صورت هست اما برای پایین صورت نیز استفاده میشه. عضلات اخم مسبب چین و چروک های پیشانی، خطوط پنجه کلاغی یا همون چین های دور چشم در زمان خنده و خطوط سرسخت صورت هستن.
تزریق بوتاکس به ما کمک میکنه تا اخممون کمتر توی چشم بزنه و دیگران فکر نکنن ما بداخلاق و اخمو هستیم. ژل کمک میکنه تا حالت خستگی و پژمردگی ناشی از فرورفتگی و گودی گونه، زیر چشم و غیره در صورتمون از بین بره.

فیلم تزریق بوتاکس از مرکز زیبایی شریعتی تهران

 

نقاط تزریق بوتاکس-نقاط تزریق ژل

سوال: آیا نقاط تزریق بوتاکس با ژل یکی ست؟
جواب: نقاط تزریق ژل و بوتاکس اغلب با هم فرق دارن. تصویر زیر تفاوت این نقاط رو نشون میده. منظور از فیلر در تصویر ژل هست.
دو تصویر دیگه هم میگذارم که دومی نواحی تزریق بوتاکس و سومی نواحی تزریق ژل رو نمایش میدن.

فرق نقاط تزریق بوتاکس و ژل

نکته مهم:
بعضی مراکز بوتاکس رو برای زیر چشم تزریق میکنن اما طبق تجربه مرکز زیبایی شریعتی -قلهک در تهران این کار ریسک داره. برای زیر چشم، تزریق ژل ایمن تر هست. اما برای دور چشم در ناحیه شقیقه بوتاکس رو تزریق میکنن تا از فعالیت عضلات اخم و چین و چروک گوشه بیرونی چشم کمتر باشه. همچنین، بوتاکس رو برای گوشه دهان تزریق میکنن نه خطوط لبخند.
اگه سوال خاصی درباره ی تزریق بوتاکس و ژل و انواع روش های زیبایی مد نظر شماست، میتونین به کمک پیج اینستاگرام مرکز شریعتی از مدیریت مرکز جوابتون رو در اسرع وقت دریافت کنید.

نواحی تزریق بوتاکس صورت

مهمترین نواحی تزریق بوتاکس صورت-مقدار واحد تزریق بوتاکس
مقدار واحد تزریق بوتاکس 

  • خطوط پیشانی (بین 10 تا 30 واحد از ماده بوتاکس برای تزریق استفاده میشه)
  • منطقه ی بین ابروها که 11 تا خط داره و بین 10 تا 25 واحد تزریق مورد نیازه
    بالای ابرو که از 2 تا 5 واحد بوتاکس نیاز می شود.
  • خطوط پنجه کلاغی دور چشم که وقتی میخندین بیشتر توی چشم میزنن که بین 5 تا 15 واحد تزریق لازمه
  • خطوط دو طرف بینی در بالا (با خط لبخند فرق دارن) که در هر طرف بینی بین 5 تا 10 واحد تزریق میکنن
  • گوشه دهان از 3 تا 6 واحد
    و چال چانه که بین 2 تا 6 واحد تزریق میشه.

مقدار واحد تزریق بوتاکس برای کل صورت

فیلم تزریق ژل لب از مرکز شریعتی تهران

مهترین نواحی تزریق ژل صورت

مهترین نواحی تزریق ژل صورت

مهمترین قسمت های صورت برای تزریق ژل عبارتند از:

  • خطوط لبخند
  • لب ها
  • گودی زیر چشم ها
  • پایین فک
    چانه
  • پیشانی (برای رفع چین و چروک های عمیق پیشانی، علاوه بر بوتاکس، گاهی از ژل نیز کمک گرفته میشه)
    نکته مهم:
    برخی نقاط صورت هم ژل میتونه تزریق بشه و هم بوتاکس. البته بستگی به مشکل پوستی داره. برای مثال، خطوط اخم رو اول تزریق میکنن و بعد اگه با بوتاکس کامل از بین نرفتن از تزریق ژل کمک میگیرن تا فضای خالی و عمق این خطوط پر و برطرف بشه.
    همچنین، اینکه اول تزریق ژل انجام بشه یا بوتاکس، بستگی به ناحیه تزریق و نوع مشکل پوستی شما داره. جلسه ی تزریق بوتاکس با ژل باید متفاوت باشه چون دوز مواد و نوع مواد با هم فرق داره.

تداخل تزریق بوتاکس و تزریق ژل

سوال: آیا میتوان همزمان با تزریق بوتاکس، ژل رو نیز در یک جلسه تزریق کرد؟
جواب: بستگی به نواحی تزریق داره. شما میتونین در یک جلسه اول پیشانی رو بوتاکس کنین و در همون جلسه خطوط لبخند رو ژل بزنین. اما این کار بستگی به شرایط بدنی و حساسیت های پوستی شما داره.
نکته مهم: تکرار دوز بوتاکس در مدت کوتاهی از تزریق اول سبب میشه که بدن آنتی بادی ضد بوتاکس تولید کنه و اجازه نده بوتاکس عضله ی اخم رو فلج کنه. به عبارتی، خیلی مهمه که دوز بوتاکس بیش از حد تزریق نشه. به علاوه، حداقل فاصله ی زمانی بین جلسات بوتاکس یک ماه هست.
نکته:
اغلب مواد ژل ترکیبات بی حسی مانند لیدوکائین در خود دارن. اگه بدن خانم یا آقایی به لیدوکائین یا دوز ماده لیدوکائین حساسیت بالایی داشته باشه، بهتره اول با پزشک مشورت کنه.

پاسخ به سوالات متداول تزریق بوتاکس

دوز تزریق بوتاکس برای صورت

خطوط پیشانی (بین 10 تا 30 واحد از ماده بوتاکس برای تزریق استفاده میشه)
منطقه ی بین ابروها که 11 تا خط داره و بین 10 تا 25 واحد تزریق مورد نیازه
بالای ابرو که از 2 تا 5 واحد بوتاکس نیاز میشه
خطوط پنجه کلاغی دور چشم که وقتی میخندین بیشتر توی چشم میزنن که بین 5 تا 15 واحد تزریق لازمه
خطوط دو طرف بینی در بالا (با خط لبخند فرق دارن) که در هر طرف بینی بین 5 تا 10 واحد تزریق میکنن
گوشه دهان از 3 تا 6 واحد
و چال چانه که بین 2 تا 6 واحد تزریق میشه.

مقایسه ماندگاری بوتاکس با ماندگاری ژل

میانگین ماندگاری بوتاکس از 3 تا 4 ماه هست. برای بعضی افراد ممکنه تا تا شش ماه جواب بده.
ماندگاری تزریق ژل یه مسئله پیچیده تر هست و بستگی به نوع ژل، مقدار سی سی تزریق، ژنتیک و مقاومت بدنی فرد و مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل داره.
ژل های موقتی مانند اسید هیالورونیک (برای مثال، برندهای رستیلان و ژوودرم) بین یک سال تا یک سال و نیم ماندگاری دارن. ژل های نیمه دایمی مانند پرفکتا تا دو سال و نیم ماندگاری داشتن. در کل ماندگاری ژل وابسته به شرایط خود فرد و نوع ژل تزریقی هست.

مقایسه عوارض تزریق بوتاکس و تزریق ژل

سوال: تزریق بوتاکس ایمن تر هست یا تزریق ژل؟
جواب از مرکز زیبایی شریعتی تهران:
در کل، تزریق بوتاکس ایمن تر از تزریق ژل میباشد. بر اساس تجارب مرکز، تزریق بوتاکس مرغوب عوارض خاصی نداشته و عوارض موقتی مانند کبودی و التهاب بعد از یکی دو هفته برطرف خواهند شد. البته عوارض تزریق ژل و بوتاکس ارتباط معناداری با مسئله مراقبت های قبل و بعد از تزریق داره. ما به افراد توصیه می کنیم که حتما درباره ی داروهای مصرفی و حساسیت های خود (برای مثال حساسیت به بی حسی لیدوکائین) به مرکز مورد نظر اطلاع رسانی کنن.

تداخل تزریق بوتاکس با دارو

بعضی داروهای مصرفی با تزریق بوتاکس تداخل دارن و نباید به فاصله کوتاهی با تزریق بوتاکس مصرف شوند. به عبارتی، اثر بوتاکس رو از بین میبرن و یا زیادتر میکنن. در واقع، این داروها بر انتقالات بین عصب-عضله تاثیر میگذارن. مهمترین این داروها عبارتند از:
آمینوگلیکوسیدها: اثر سمی بوتاکس رو بیشتر میکنن که برای سلامت بدن ضرر داره
و داروهای دیگر مانند پنیسیل آمین، کوئینین، کلروکویین، هیدروکسی کلروکوئین، مسدود کننده های کانال کلسیم، رقیق کننده های خونی مانند وارفارین، هپارین و از این قبیل.
نکته:
برای افراد حساس با شرایط اختلالات خونی، با مصرف داروهای رقیق کننده های خون، احتمال خونریزی در محل تزریق بیشتر میشود.

112 دارو که با بوتاکس تداخل دارند

لیست داروهایی که نباید همزمان یا به فاصله ی کوتاهی از تزریق بوتاکس مصرف شوند بلند بالاست. از این 112 تا، 24 تا دارو مهمترند که به تعدای از اونها اشاره میکنیم:

  • تداخل ایبوپروفن با بوتاکس
  • تداخل جدی نوشیدنی الکل دار با تزریق بوتاکس
  • تداخل مولتی ویتامین و ویتامین های B12 و D3 با تزریق بوتاکس
  • تداخل دوکسی سایکلین با بوتاکس
    تداخل گاباپنتین با تزریق بوتاکس
  • تداخل کلونازپام و انواع قرص های خواب و ضد افسردگی با تزریق بوتاکس
    _________________________________________________________________
    نکته مهم:
    بهترین راه شناخت تداخل دارو اینه که نوشته های کاغذ داخل جعبه دارو رو بخونین. همچنین، وبسایت سبزوسالم بهترین مرجع پزشکی برای تداخل دارو با عمل های زیبایی ست. این وبسایت به صورت رسمی و قانونی متعلق به مرکز شریعتی می باشد.
    معرفی کامل داروها در وبسایت جهانی drugs.com

مقایسه قیمت تزریق بوتاکس و قیمت تزریق ژل

عموما قیمت فیلرها گرانتر از بوتاکس هست اما باز بستگی داره. قیمت ژل و بوتاکس تا حد زیادی بستگی به برند مورد استفاده داره. طبیعی ست که برند بوتاکس دیسپورت گرانتر از مسپورت ایرانی باشه. یا اینکه، در میان ژل های تزریقی، قیمت ژل الانسه نیمه دایمی بیشتر از ژل های موقت رستیلان هست. در ایران، قیمت برندهای خارجی به قیمت دلار نیز بستگی داره. همچنین، موقعیت مکانی مرکز، نظر پزشک و مقدار واحد بوتاکس یا ژل تزریقی از جمله عوامل تعیین کننده ی قیمت هستن.

نکته: مرکز لیزر و زیبایی شریعتی جزو مراکزی ست که قیمت های زیبایی و لیزر رو همیشه روی سایت اعلام میکنه. با وجود استفاده از برندهای مرغوب و کیفیت بالای خدمات زیبایی، قیمت ها بسیار منفصفانه و حتی ارزانتر از مراکز مشابه است.

منبع 1
منبع 2

بهترین مرکز زیبایی جوانسازی پوست تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن