عوارض بوتاکس خط اخم اگر این مارک ها را تزریق کنید

فهرست مطالب

عوارض بوتاکس خط اخم


عوارض بوتاکس خط اخم موضوع اصلی این مقاله است و اما

آیا می دانید  Resting Witch Face چیست؟ نگاهی به قیافه جنیفر انیستون بازیگر سرشناس هالیوودی بیندازید. اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند چیست؟ آیا برداشت شما از شخصیت جنیفر چیزی جزء یک قیافه سرد، جدی و غرق در فکر، صرفا به خاطر داشتن خط اخم و  خط لبخند است؟ 

خط اخم یک وضعیت آزاردهنده است زیرا مخاطب تصور می کند با یک فرد خشمگین و افسرده روبرو شده که توان خندیدن، شوخی کردن و برقراری روابط صمیمانه و اجتماعی رو ندارد.
با این حال، اینکه مخاطب چه فکری راجع به شما می کند آنقدرها اهمیت ندارد. حس شما از خودتان مهتر است. شما می توانید در عین حفظ اعتماد به نفس و راحت بودن با خودتان، با یک بوتاکس ساده، هم جرأت قضاوت منفی رو از دیگران بگیرید و هم حس خوب شادابی چهره رو تجربه کنید! 

این مقاله برای رفع دائمی خط اخم شماست. با ما، از علت عوارض بوتاکس، بهترین مارک ها در ایران، بهترین درمان عوارض و راهکارهای ترکیبی رفع خط اخم باخبر شوید. 

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

عوارض بوتاکس خط اخم

عوارض بوتاکس خط اخم کدامند؟

عوارض بوتاکس خط اخم به دو دسته ی خفیف موقتی و جدی و بلد مدت تقسیم بندی می شوند. در واقع، عوارض خفیف خود به خود و ظرف چند روز و در نهایت تا یکی دو هفته برطرف خواهند شد. اما در مورد عوارض جدی، شدت عوارض آزاردهنده و از نظر زمانی بیشتر از دو هفته طول می کشند. در مورد دوم، مراجعه به پزشک ضرورت دارد. 

عوارض بوتاکس خط اخم در کوتاه مدت

  • درد، ورم و کبودی کوتاه مدت در مناطق تزریق
  • سردرد یا علائم مشابه آنفلوآنزا
  • افتادگی پلک و یا کج شدن ابرو
  • کج شدن لبخند 
  • خشکی چشم یا اشک ریختن
  • تاری دید موقتی

عوارض بوتاکس خط اخم در دراز مدت 

  • ضعف عضلانی
  • مشکلات بینایی
  • مشکل تکلم یا بلع غذا
  • مشکلات تنفسی
  • اختلال کارکرد مثانه در تزریق بوتاکس مثانه

مهمترین علت عوارض بوتاکس خط اخم

بارها دوستانم مرا به تزریق بوتاکس در منزل یا در آرایشگاه تشویق کردند اما نپذیرفتم. این دوستان تحت تاثیر تبلیغات درباره ی بوتاکس ارزان قیمت و عباراتی مانند “میگویند کارش عالیه،” “دستیار پزشک هست،” “دوره شو دیده،” و غیره دیگران رو به بوتاکس غیر حرفه ای ترغیب می کنند. 

من معمولا اگر کسی تبلیغ کند، همیشه با کنجکاوی تحقیق می کنم و سوال های مهم رو می پرسم. بارها در خلال صحبت و پرسش و پاسخ با دوستان، متوجه شدم همگی آنها دچار عوارض بوتاکس غیر حرفه ای شده اند. اغلب آنها از عوارض افتادگی پلک، کج شدن یکی از ابروها، تاری دید و سرگیجه، سردرد، ورم و کبودی بلند مدت و غیره شاکی بودند. با خنده از آنها می پرسم: “وقتی خودتان دچار عوارض شدید، چرا امثال من رو به تزریق بوتاکس در جاهایی غیر از مطب دکتر متخصص تشویق می کنید”؟ و می گویند: “گفتیم تبلیغی برای فلانی بکنیم چون از دوستان ما بوده….”

علت تجربه عوارض بوتاکس خط اخم چیست؟

4 علت مهم برای عوارض بوتاکس وجود دارد: 1. تزریق توسط افراد غیر حرفه ای و کم تجربه، به خصوص افرادی که با جدیدترین تکنیک های علمی تزریق بوتاکس آشنا نیستند و همان متدهای قدیمی رو اجرا می کنند،2. تزریق بوتاکس ارزان قیمت و تقلبی که دارای ناخالصی و آب است و عوارض زیادی دارد، 3. عدم رعایت مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس، و 4. کاندید مناسب نبودن (فرد از نظر سلامت پزشکی اجازه ی بوتاکس ندارد ولی سرخود تزریق می کند).

بهترین مارک بوتاکس خط اخم

4 تا از بهترین مارک های بوتاکس خط اخم

بهترین مارک های بوتاکس عبارتند از:
1. زئومین آلمانی
2. دیسپورت انگلیسی (که قدرت پخش کنندگی بیشتری داره و باید حتما دکترتون مجرب باشه)
3. نورونوکس کره ای
4. مسپورت ایرانی

نکته مهم:

بوتاکس مصپورت ایرانی اصل، در مقایسه با انواع بوتاکس و دیسپورت خارجی، سازگاری بیشتری با بدن ما ایرانی ها دارد. برای مثال، دیسپورت انگلیسی به علت خاصیت پخش شوندگی زیاد به نقاط پهلویی سرایت می کند و عوارض شایعی مانند سردرد و افتادگی پلک را ایجاد می کند. مصپورت بارها روی بدن ایرانی ها آزمایش شده و بهترین نمره ی کیفیت، ماندگاری و اثربخشی رو به دست آورده است. 

نکته: حتی اگر بهترین مارک بوتاکس رو بخرید، باز تخصص و تجربه ی دکتر حرف اول رو می زند. مراقبت ها نیز اهمیت دارند. 

عوارض بوتاکس خط اخم اگر این مارک ها رو تزریق کنید

فراموش نکنید که

  • بوتاکس ارزان قیمت، 
  • بوتاکس چینی
  • بوتاکس تقلبی
  • بوتاکس نامرغوب
    همگی به معنای بازی کردن با جان زیباجو می باشند. 
    تشخیص مارک های تقلبی رو به معتبرترین مراکز بوتاکس بسپارید. 

از بین بردن خط اخم | پیشگیری از خط اخم

همیشه پیشگیری از مشکلات بهتر از درمان است. یه سری باید و نبایدها رو اگر رعایت کنیم، خط اخم کمتری خواهیم داشت:

  1. کنترل خشم و پرهیز از موقعیت های اخم کردن
  2. پرهیز از ماندن در زیر نور آفتاب
  3. شاد زیستن
  4. رعایت بهداشت خواب و تنظیم خواب
    اگر نمی توانید درست بخوابید، از فایل های جالب صوتی و دیداری زیر کمک بگیرید:
    دکتر مصطفی امیری با شما صحبت میکنند: درمان انواع اختلالات خواب بدون مراجعه به پزشک
  5. استفاده از کلاه آفتابی و کرم مرطوب کننده پوست یا مواد آبرسان طبیعی
  6. نوشیدن آب و مایعات کافی در طول روز
  7. استراحت کافی و پرهیز از خم کردن سر و صورت به مدت طولانی
  8. تغییر سبک زندگی به شاد زیستن و خوش بینی و امیدواری

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس خط اخم

  • قبل از تزریق بوتاکس مطمئن شوید که کاندید مناسبی هستید.
  • درباره سابقه مصرف دارو و تداخل بوتاکس با عمل های زیبایی قبلی یا فعلی خود با پزشک مشورت کنین.
  • پس از تزریق، سریع به منزل بروید و استراحت کنید.
  • در چند ساعت اولیه، سر خود رو پایین و خم نگه ندارید.
  • تا شب نخوابید و حمام نروید یا صورت رو شستشو ندهید.
  • تا سه روز، هنگام شستشوی صورت و بدن، آب رو به موضع تزریق بوتاکس بپاشید و هرگز با فشار شستشو ندهید.
  • از شرایط گرما و حرارت دوری کنید.
  • برای یکی دو روز هیچ کار سنگینی انجام ندهید.
  • ماساژ صورت اصلا انجام ندهید.
  • برنزه، لیزر یا IPL هم نکنید.
    نکته:
    استراحت برای این است که مواد جابجا نشوند. هر چه بیشتر فعالیت کنید، جریان خون گردش بیشتری داشته و مواد بیشتر پخش می شوند. عدم تمرکز ماده بوتاکس از اثر آن می کاهد.

3 راهکار برای کاهش یا درمان خط اخم عمیق

گاهی خطوط اخم، به خصوص خط 11 عمودی وسط ابروها، آنقدر عمیق و سمج است که با تزریق بوتاکس به تنهایی از بین نمی رود. در اینجا، می توانید از روش های ترکیبی جوانسازی پوست کمک بگیرید تا حداقل عمق خط اخم کمتر بشود. 
سه روش وجود دارد:

  1. جراحی لیفت ابرو و پیشانی (برای کسانی که افتادگی ابرو نیز دارند)
  2. تزریق ژل بین دو ابرو ( حجم دهی نقاط گود و خالی)
  3. روش های جوانسازی مانند اندولیفت صورت و پیشانی
     

    جراحی لیفت پیشانی و عضلات بین ابرو

    ممکن است لیفتینگ پوست پیشانی و  ابروها به کاهش عمق خط اخمتان کمک کند. البته این روش برای کسانی که دچار افتادگی ابرو هستند کاربرد دارد و پزشک تصمیم می گیرند. 
    به کمک جراحی لیفت ابرو و پیشانی، بافت های زیرین پیشانی اصلاح و پوست اضافه برداشته می شود. با انجام برش های ظریفی در محل خط رویش مو از بالای پیشانی باقیمانده پوست لیفت می شود.
    روش جراحی برای افرادی که خط اخم و چین و چروک های بسیار عمیق با پیری زیاد دارند کاربرد دارد.

     

    تزریق ژل برای کاهش خط اخم عمیق

    اگر خطوط اخم شما عمق و گودی زیادی دارند، ناچارید در کنار بوتاکس مقداری ژل برای پر کردن این گودی ها نیز تزریق کنید. بوتاکس عضله ی اخم رو بی حرکت می کند و ژل حالت تورفتگی آن را برطرف می کند. همچنین، اگر فردی گونه های تورفته و پژمرده ای داشته باشد، می تواند با تزریق ژل حالت خنده رو در چهره تقویت کند. وقتی گونه داشته باشد، خط اخم مانند قبل آزاردهنده نیست چون حالت شادمانی و خنده بر چهره غالب می شود. ! 

    اندولیفت معجزه ی جوانسازی صورت

    اندولیفت یک روش جدید برای جوانسازی و رفع چین و چروک های عمیق در کل صورت و از جمله پیشانی می باشد. اندولیفت به کمک فیبر نوری کار می کند تا عضلات شل و افتاده رو به سر جای اصلی خود برگرداند. قیمت اندولیفت صورت و گردن و غبغب کمی بالاست اما در مقایسه با سایر هزینه های زندگی نمی توانیم بگوییم گران قیمت است. تصور کنید پیشانی شما بعد از اندولیفت حسابی جوان، براق و شاداب شده و یا ابروها با اندولیفت در بهترین حالت باشند. در این صورت، خط اخم شما نیز تا حد زیادی کمتر توی چشم می زند.

ترکیب بوتاکس خط اخم + اندولیفت پیشانی و ابرو چه شود!

ترکیب بوتاکس خط اخم و اندولیفت پیشانی

درمان عارضه افتادگی پلک پس از بوتاکس خط اخم

افتادگی پلک بعد از بوتاکس به علت جابجایی مواد بوتاکس از محل پیشانی و دور چشم به سمت پلک و یا تزریق در نقاط اشتباهی و با عمق و دوز نادرست می باشد. همچنین، اگر زیباجو بعد از بوتاکس مراقبت ها رو رعایت نکند، امکان جابجایی بوتاکس وجود دارد. برای مثال، ماساژ می دهد، فشار وارد می کند و در معرض گرما و حرارت سونا و حمام بخار قرار می گیرد. 

افتادگی پلک (ptosis) بین 2 تا 6 هفته طول می کشه. شما می تونین تحت نظر پزشک با قطره چشمی آپراکلونیدین 5/0 درصد (aprachlonidine) درمانش کنین. آپراکلونیدین (لیپودین) یک عامل آلفا-آدرنالین هست که عضله مولر چشم رو تحریک می کنه و فورا پلک بالایی رو بالا می بره. پلک افتاده از 1 تا 3 میلی متر بالاتر خواهد رفت.

می تونین روزی 3 قطره در روز استفاده کنین تا پلک بالا بره. اما پیش از استفاده از این قطره، حتما با پزشک مشورت کنین. در برخی اشخاص حساسیت به قطره ایجاد میشه. اگر به لیپودین حساسیت دارین، از فنیل افرین 5/2 درصد (phenylephrine) استفاده کنین. برای بیماران گلوکوما زاویه-باریک (glaucoma) و aneurysms نباید از نئو-سینفرین (neo-synephrine) استفاده شه. 

نکته:
برای جلوگیری از افتادگی پلک، تزریق باید یک سانتی متر بالای ابرو انجام شه و از خط mid pupillary در بالای ابرو عبور نکنه.

البته برای درمان افتادگی پلک حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنین و سرخود دارو مصرف نکنین. مصرف سرخود، بدون آگاهی از دوز مناسب و زمان های مصرف، ممکنه اوضاع رو وخیم تر کند.

 

نکات و هشدارهای تزریق بوتاکس خط اخم:
اگه شما قصد تزریق بوتاکس خط اخم رو دارین ولی آلرژی دارین، زئومین آلمانی گزینه خوبی هست. زئومین بر خلاف بوتاکس ترکیبات افزودنی پروتئینی نداره و با بدن خیلی سازگار هست. مارک دیسپورت اصل خیلی قوی هست و اگه دکترتون مجرب نباشه ممکنه عارضه افتادگی پلک اتفاق بیافته. در کل، هر بوتاکسی که به ناحیه پیشانی و بین ابروها قراره تزریق بشه بایستی دقیق و با دوز مناسب زده بشه؛ وگرنه، مواد بوتاکس ممکنه به طرف پوست پلک ها جابجا بشن و عارضه افتادگی پلک یا تاری دید یا حتی اختلالات بینایی رو ایجاد کنن. گاهی فرق نمیکنه کدوم مارک مرغوب بوتاکس رو انتخاب کنین، تکنیک تزریق به صورت تخصصی اهمیت بیشتری داره. بنابراین، نکته ی اول انتخاب بهترین مرکز تخصصی بوتاکس هست.
بهترین مارک بوتاکس در ایران 

مصرف دارو-عوارض بوتاکس خط اخم

عوارض بوتاکس ممکنه به علت تداخل مصرف دارو با بوتاکس ایجاد شوند. لیستی از مهمترین این داروها رو مشاهده کنید:

20 تا از قویترین دشمنان دارویی بوتاکس

اطلاعات کامل و عکس دیسپورت اصل اینجاست

قیمت بوتاکس خط اخم نت برگ تخفیفان

قیمت بوتاکس خط اخم تابعی از موارد زیر است:

  • برند بوتاکس
  • مقدار واحد تزریق بوتاکس
  • سیاست های مالی مرکز و کلینیک
  • میزان تخصص پزشک

بوتاکس ارزان قیمت عوارض نامطلوب دارد. 
تزریق بوتاکس در مرکز شریعتی تهران رو به شما پیشنهاد می کنیم. زیرا کیفیت برند بوتاکس بالا، پزشک بسیار دقیق و باتجربه و حاشیه سود برای مرکز پایین است. در واقع، زیباجو نفع می برد. 

نکته مهم:

اگه مارک بوتاکس خارجی اصل مانند دیسپورت یا زئومین قیمتی پایین تر از حد معمول سایر مراکز رسمی داشته باشد، در اصل بودنش تردید کنید. برای مثال، بعضی مراکز غیرمعتبر دیسپورت تقلبی رو ارزان تر از قیمت اصلی و با عنوان “تخفیف استثنایی یا تخفیف های….” تزریق میکنند.

پیشنهاد مرکز زیبایی شریعتی به شما عزیزان:
اگر بودجه متوسطی دارید، تزریق مسپورت ایرانی رو پیشنهاد می کنیم. مسپورت تولید کشور عزیز ایران هست و هزینه های مازادی مانند تعرفه گمرگی نخواهد داشت. از نظر کیفیت نیز با بوتاکس های خارجی رقابت میکنه و جایگاه خوبی رو به دست آورده.  

مشخصات بوتاکس اصل

همیشه ابتدا از چند جا قیمت بگیرید و مارک بوتاکس رو حضوری مشاهده کنید.  بوتاکس اصل بایستی پلمپ باشد، تاریخ تولید و انقضاء مشخص باشد، جزییات درج شده روی جلد محصول و ویال با هم مطابقت داشته باشند. نام شرکت اصلی سازنده معلوم باشد (مانند تصویر فوق).

از تزریق ماده بوتاکسی که از قبل باز و فریز شده خودداری کنید. دلیلش اینه که بوتاکس باز شده باید حداکثر ظرف 24 ساعت به مصرف برسه وگرنه مقداری از کارآیی خودش رو از دست خواهد داد. حتی بعضی از مارک ها فقط تا 4 ساعت بعد از باز شدن کارآیی اولیه رو حفظ خواهند کرد.  

دکتر خوب برای بوتاکس خط اخم در تهران

جمع دوستان جلسه داشتیم. پزشکی می گفتند که تزریق بوتاکس کار خیلی راحتی هست و با یه دوره آموزشی کوتاه میشه خیلی راحت بوتاکس رو تزریق کرد. اما در عین حال یه مسئله خیلی مهم وجود داره: شرایط پزشکی و واکنش های بدنی افراد تزریق کننده با هم فرق داره. بوتاکس رو باید متخصص تزریق کنه چون میتونه واکنش های احتمالی فرد به بوتاکس رو از قبل پیش بینی کنه. به علاوه، در تزریق بوتاکس حرفه ای، به آیتم هایی مانند تجربه، تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی، آشنایی با انواع بوتاکس و شرایط نگهداری انواع مارک، به روز بودن، مهارت، آشنایی با اثرات هر دوز و تکنیک های تزریق نیاز هست. مطمئنا یه پزشک مجرب این آیتم ها رو بهتر میشناسه تا افراد غیر متخصص. بنابراین، برای پیشگیری از عوارض بوتاکس انتخاب پزشک کاربلد اهمیت زیادی داره. 

چرا مرکز بوتاکس شریعتی رو انتخاب کنم؟

مرکز شریعتی جزو مراکز معتبر بوتاکس در تهران هست و از ویژگی های زیر برخوردار می باشد:

  • بهره مندی از بهترین و مجرب ترین متخصصین زیبایی کشور (تهران و شهرستان ها)
  • استفاده از دستگاه های نوین و استاندارد زیبایی و جوانسازی پوست
  • استفاده از مرغوب ترین مارک های بوتاکس در ایران
  • انصاف در قیمت گذاری و حاشیه سود پایین
  • کادر خوشرو، منظم، وقت شناس و پاسخگو در اسرع وقت
  • محیط بسیار تمیز و آرام

1 دیدگاه دربارهٔ «عوارض بوتاکس خط اخم اگر این مارک ها را تزریق کنید»

  1. بازتاب: قیمت بوتاکس مسپورت: قیمت بوتاکس مصپورت ایرانی، قیمت آمپول بوتاکس مصپورت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن