از بین بردن جای بخیه

آیا از جای بخیه جراحی رنج می برید؟ این مطلب را بخوانید!

فهرست مطالب

بهترین روش از بین بردن جای بخیه

مهم نیست که جراح تان چقدر ماهر و با تجربه باشد، بعد از هر عمل جراحی، درجاتی از جای بخیه یا اسکار باقی خواهد ماند. با وجودی که پزشکی زیبایی راه طولانی را در جلوگیری از ماندن جای بخیه و از بین بردن اسکار جراحی با روش‌ های نوآورانه برای ایجاد بخیه ای ظریف طی کرده است، ما به معنای واقعی هنوز هیچ روش جراحی «بدون جای بخیه» ای در دسترس نیست. با این حال، امروزه درمان و از بین بردن جای بخیه در حال حاضر پیشرفته تر از همیشه است.

اسکار های ناشی از جراحی بخشی طبیعی (و البته ضروری) در روند بهبودی به شمار می روند. هنگامی که پوست دچار جراحت یا آسیب می شود، بدن شما انباشته ای از فیبرهای کلاژن ساز به نام فیبروبلاست ایجاد می کند که به بهبود و محافظت از پوست تان کمک شایانی می کند. میزان تشکیل اسکار بسته به نوع زخم و استعداد ژنتیکی شما متفاوت است.

چندین بیمار که تحت روش های یکسان قرار می گیرند، ممکن است الگوهای زخم بسیار متفاوتی داشته باشند. برخی افراد بیشتر مستعد ابتلا به اسکار های ضخیم، برجسته یا در اصطلاح هیپرتروفیک هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط یک اسکار نسبتاً کوچک، صاف و یا کمی تغییر رنگ را تجربه می کنند. اگر به درستی از جای بخیه جراحی مراقبت شود، به مرور زمان خود به خود محو می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

با این حال، اگر می‌ خواهید به فرایند بهبود تسریع ببخشید، میکرونیدلینگ یکی از محبوب‌ ترین و مؤثرترین درمان‌ ها برای کاهش و در برخی موارد از بین بردن جای زخم جراحی است. میکرونیدلینگ برای جای بخیه می‌ تواند به ویژه برای افرادی که مستعد اسکار های ضخیم ‌تر هستند یا آسیب‌ های ناشی از نور خورشید در ناحیه اطراف بخیه جراحی را تجربه کرده ‌اند، مفید تر باشد.

چگونه میکرونیدلینگ جای بخیه جراحی را بهبود می بخشد؟

میکرونیدلینگ برای جای بخیه

میکرونیدلینگ برای جای بخیه که گاهی تحت عنوان درمان القای کلاژن یا درمارولینگ نامیده می‌ شود، یک درمان غیر جراحی است که توسط متخصصان پوست و زیبایی در مطب انجام می ‌شود. مفتخریم اعلام کنیم که ما این فرایند پزشکی را در مرکز زیبایی مان ارائه می دهیم. با استفاده از یک دستگاه دستی پیشرفته، پزشک آسیب های بسیار ریز کنترل شده ای را در لایه بالایی پوست، اطراف جای بخیه جراحی تان ایجاد می کند تا سیستم شفای سریع و بهبود عمومی پوست را تحریک کند.

https://www.aparat.com/v/MtDA2

ما به طور دقیق نفوذ سوزن ها را تنظیم می کنیم تا بهترین نتایج ممکن را بسته به اندازه و شدت اسکار ارائه دهیم. هر ضربه سوزن یک زخم میکروسکوپی ایجاد می کند که باعث تحریک رشد کلاژن جدید می شود. مادامی که بدن شما بهبود می یابد، شاهد پیشرفت های کلی در اندازه اسکار، رنگ پوست و هایپرپیگمانتاسیون خواهید بود.

اکثر بیماران بلافاصله پس از درمان خونریزی، تورم و قرمزی بسیار خفیف (اغلب نامحسوس) را تجربه می کنند. اما در طی چند ساعت آینده، پیشرفت بزرگی را مشاهده خواهید کرد و نتایج آن طی دو تا سه روز آینده همچنان بهتر و بیشتر به چشم خواهد آمد.

برای دستیابی به نتایج بهینه، اکثر بیماران به یک سری درمان نیاز دارند که طی چند ماه فاصله داشته باشند. در طول مشاوره، ما ایده روشنی از تعداد جلساتی که بسته به جای بخیه، اهداف و سابقه پزشکی تان نیاز دارید، به شما خواهیم داد.

فرایند میکرونیدلینگ چگونه است؟

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ابتدا پوست شما را تمیز می کند و از کرم یا پماد بی حس کننده مانند ژل لیدوکائین استفاده می کند. این کار را حدود 30 دقیقه تا 45 دقیقه قبل از عمل انجام می دهند، تا پماد زمان کافی داشته باشد تا اثر کند.

در مرحله بعد، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما از یک غلتک دستی یا یک ابزار الکتریکی برای ایجاد زخم در پوست شما استفاده می کند. این غلتک دارای سوزن های ریز است. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما آن را به آرامی و به آرامی روی پوست تان می غلتاند. اگر از دستگاه میکرونیدلینگ برقی استفاده شود، سوزن ها برای سوراخ کردن پوست شما بالا و پایین حرکت می کنند. طول سوزن های دستگاه الکتریکی قابل تغییر است. سوزن‌ های بلندتر به عمق پوست شما وارد می شوند، و ممکن است در صورت وجود زخم‌ های عمیق یا جای جوش ها ضروری باشد. طول سوزن می تواند از 0.5 میلی متر تا 2 میلی متر متغیر باشد.

پس از شروع میکرونیدلینگ ممکن است احساس گرما یا خراش روی صورت خود داشته باشید. اگر سوزن ها در نزدیکی نواحی استخوانی مانند استخوان گونه شما قرار گیرند، ممکن است احساس ناراحتی بیشتری کنید. میکرونیدلینگ عمقی ممکن است باعث کمی خونریزی شود.

روش میکرونیدلینگ بسته به اندازه ناحیه ای که نیاز به درمان دارد، می تواند از 15 دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

میکرونیدلینگ چه کاربردهای دیگری دارد؟

از بین بردن اسکار جراحی

میکرونیدلینگ کاربردهای زیبایی و پزشکی فراوانی دارد. اگر مشکلات زیر را دارید، می توانید میکرونیدلینگ را در نظر بگیرید:

  • منافذ باز.
  • خطوط ریز یا چین و چروک ها.
  • پوست شل و آویزان (نازک و چروکیده).
  • اسکارهای خفیف، به ویژه آنهایی که ناشی از آکنه یا سوختگی هستند.
  • تغییر رنگ پوست یا رنگ ناهموار پوست.
  • ترک های پوستی.

این روش همچنین می تواند به افرادی که دارای مشکلات پزشکی هستند کمک کند:

  • آلوپسی آره آتا (ریزش مو به دلیل یک بیماری خودایمنی).
  • هایپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد).

در برخی موارد، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از میکرونیدلینگ برای تحویل داروها یا شات ها به طور مستقیم به پوست شما استفاده می کنند. میکروسوزن‌ ها ممکن است بخشی از یک پچ باشد که افراد به جای مراجعه به پزشک برای تزریق، خودشان آن را اعمال می ‌کنند (میکرونیدلینگ خانگی).

می خواهید درباره هزینه از بین بردن جای بخیه و سایر موارد بیشتر بدانید؟ با ما تماس بگیرید

ما مفتخریم اعلام کنیم که بالاترین کیفیت ممکن را از خدمات و مراقبت به بیماران خود ارائه دهیم. ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که هر بیمار درک کاملی از برنامه درمانی خود و نتایج احتمالی دارد. به این ترتیب، ذکر این نکته ضروری است که هیچ تضمین قطعی برای از بین بردن جای بخیه قدیمی ناشی از جراحی وجود ندارد. با این حال، میکرونیدلینگ یک روش بالینی اثبات شده برای بهبود تون و بافت پوست اسکار است.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد میکرونیدلینگ یا هر یک از دیگر گزینه های درمان غیر تهاجمی جوان کننده ما هستید، گام بعدی این است که برای مشاوره با متخصص پوست و زیبایی ما برنامه ریزی کنید. در طول جلسه مشاوره، ما فرصتی خواهیم داشت تا با یکدیگر بیشتر آشنا شویم و بهترین مسیر برای رسیدن به اهداف زیبایی شناختی شما را به طور کامل ارزیابی کنیم تا بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهیم.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از مرکز زیبایی ما به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع

Microneedling for Surgical Scarring

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن