مزونیدلینگ زیر چشم

بهترین روش جوانسازی دور چشم | مزونیدلینگ دور چشم

فهرست مطالب

بهترین روش جوانسازی دور چشم: مزونیدلینگ دور چشم

حقایق کلی درباره مزونیدلینگ دور چشم

مزونیدلینگ چیست:

  • مزونیدلینگ یک روش زیبایی است که با استفاده از سوزن های بسیار ریز در تکنیک میکرونیدلینگ سوراخ هایی در پوست شما ایجاد می کند و سپس با استفاده از کوکتل های مزوتراپی مواد معدنی و مغذی را به پوست تحویل می دهد.
  • مزونیدلینگ را می توان در زیر چشم استفاده کرد تا تولید کلاژن را تقویت کند، و همین امر می تواند منجر به سفت تر و جوان تر شدن پوست اطراف چشم شود.
  • این روش معمولاً برای درمان تیرگی زیر چشم استفاده می شود.

ایمنی:

  • عوارض مزونیدلینگ دور چشم بسیار ناچیز است.
  • هنگامی که عوارض جانبی عارض شوند، معمولاً شامل کمی تورم، قرمزی یا تغییر رنگ در ساعات بعد از انجام این روش است.
  • عوارض طولانی مدت مزونیدلینگ دور چشم نادر است.
  • افرادی که جوش های فعال دارند، افرادی که داروهای خاصی مصرف می کنند و افرادی که باردار هستند نباید مزونیدلینگ دور چشم انجام دهند.
  • یافتن یک متخصص با تجربه که دارای اعتبار و تجربه در انجام مزونیدلینگ باشد، ضروری است. یک متخصص پوست، جراح زیبایی یا جراح پلاستیک می تواند این روش را انجام دهد.

راحتی:

  • مزونیدلینگ بسیار راحت در نظر گرفته می شود زیرا زمان ریکاوری کوتاه مدتی دارد و زمان آماده سازی و انجام آن کمتر از 2 ساعت (معمولاً کمتر) طول می کشد.
  • قبل از اینکه شاهد نتیجه کامل باشید به سه تا شش جلسه نیاز دارید.

هزینه:

  • هزینه مزونیدلینگ دور چشم بسته به نوع و عمق شما و تعداد جلسات مورد نیازتان متفاوت است.
  • این روش تحت پوشش بیمه درمانی نیست.

اثربخشی:

  • مزونیدلینگ زیر چشم که به صورت حرفه ای در مطب پزشک و توسط متخصص انجام شود بسیار موثرتر از دستگاه های جوانسازی دور چشم خانگی در نظر گرفته می شود.
  • مزو نیدلینگ زیر چشم می تواند به طور موثری برای درمان جای زخم، هایپرپیگمانتاسیون، سیاهی دور چشم یا سیاهرگ های قابل مشاهده زیر چشم شما استفاده شود.

مزونیدلینگ زیر چشم چیست؟

مزونیدلینگ دور چشم نی نی سایت

با افزایش سن، تولید کلاژن و سطح پروتئینی به نام الاستین در پوست به طور طبیعی کاهش می یابد. این می تواند منجر به سیاهی زیر چشم شما شود. همچنین شما را مستعد چین و چروک می‌ کند و می‌ تواند رگ‌ های زیر چشم شما را قابل دید کند.

مزونیدلینگ زیر چشم یک عمل زیبایی است که در واقع از تلفیق دو درمان مزوتراپی دور چشم و میکرونیدلینگ دور چشم حاصل شده و به منظور کاهش ظاهر این خطوط ریز، چین و چروک و کیسه های چشم استفاده می شود. مزونیدلینگ، همچنین به عنوان درمان القای کلاژن شناخته می شود، می تواند در سراسر بدن شما به عنوان یک درمان در به حداقل رساندن جای زخم و کاهش علائم پیری استفاده شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مزونیدلینگ زیر چشم را می توان با تزریق PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) ترکیب کرد تا رشد سلول های جدید را تحریک کند و بهبودی را بهبود بخشد. برخی از افراد همچنین مزونیدلینگ را با سرم های حاوی ویتامین A یا ویتامین C ترکیب می کنند تا نتایج خود را افزایش دهند.

کاندیدای ایده آل برای مزونیدلینگ زیر چشم به طور کلی باید از سلامت خوبی برخوردار باشد و در حال حاضر باردار نباشد. در موارد زیر قبل از شروع مزونیدلینگ با پزشک خود صحبت کنید:

  • در حال حاضر تحت درمان پرتودرمانی یا شیمی درمانی هستید
  • سابقه اسکار کلوئیدی دارید
  • آکنه فعال دارید
  • داروهای قوی برای آکنه مصرف کنید

مطلب مرتبط: مزونیدلینگ صورت برای جای جوش

هزینه مزونیدلینگ دور چشم چقدر است؟

فیلم مزونیدلینگ دور چشم

مزونیدلینگ تحت پوشش بیمه نیست و می تواند بسته به مشکل شما هزینه متفاوتی در هر جلسه داشته باشد. برای رسیدن به نتایج مطلوب به بیش از یک جلسه نیاز دارید.

از طرف دیگر، مزونیدلینگ اطراف چشم نیازی به درمان سطح بزرگ تری ندارد، بنابراین جلسات درمانی ممکن است هزینه کمتری نسبت به مزونیدلینگ در سایر نواحی بدن شما داشته باشد.

هر جلسه مزونیدلینگ حدودا یک ساعت طول می کشد. اگر یک کرم تسکین دهنده مانند لیدوکائین درخواست می کنید، یا اگر علاوه بر مزونیدلینگ، سرم یا تزریق دیگری نیز دریافت می کنید، جلسات شما ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

پس از اتمام جلسه، زمان تخمینی ریکاوری حداقل است. اگرچه ممکن است عوارض جانبی داشته باشید، اما معمولاً چیزی نیست که شما را ملزم به مرخصی از کار کند.

مزونیدلینگ چگونه عمل می کند؟

فیلم مزونیدلینگ زیر چشم

مزونیدلینگ درمانی نوین است. تئوری پشت مزونیدلینگ این است که تولید کلاژن را تحریک کند و گردش خون را در زیر پوست شما بهبود بخشد و مواد مغذی مورد نیاز را به پوست برساند. هنگامی که مزونیدلینگ اثر کند، می تواند منجر به پوستی با بافت بهبود یافته و افزایش خاصیت ارتجاعی در ناحیه تحت درمان شود.

مزونیدلینگ از سوزن های بسیار کوچک برای ایجاد گروهی از سوراخ های بسیار ریزی در پوست شما استفاده می کند. به اینها “میکروزخم‌” می گویند و آسیب دائمی به پوست شما وارد نمی کنند. این میکروزخم ‌ها به سرعت بسته می ‌شوند، اما قبل از اینکه بسته شوند، بدن شما یک واکنش ترمیمی را ایجاد می‌ کند که به آن ناحیه هدایت می‌ شود. این پاسخ ترمیم شامل سیگنال دادن به پوست شما برای ایجاد سلول ها و مویرگ های کاملاً جدید است.

روش مزونیدلینگ دور چشم

بهترین روش جوانسازی دور چشم

هنگامی که برای انجام عمل مزونیدلینگ به مطب می‌ روید، باید به چند سوال در مورد سابقه سلامتی خود پاسخ دهید و داروهایی را که مصرف می ‌کنید فهرست کنید. این یک اقدام احتیاطی برای اطمینان از اینکه شما در معرض خطر عوارض جانبی جدی از این روش نیستید است.

کرم بی حسی موضعی، مانند لیدوکائین، به احتمال زیاد روی صورت شما مالیده می شود و زمانی داده می شود تا اثر کند. این زمان ممکن است 10 دقیقه یا بیشتر باشد.

هنگامی که ناحیه درمان بی حس شد، فردی که این روش را انجام می دهد، در حین استفاده از دستگاه مزونیدلینگ، پوست شما را به آرامی در چندین جهت مختلف کشش می دهد. با نفوذ میکروسوزن ها به لایه بالایی پوست ممکن است احساس سوزش یا ناراحتی کنید. هر ناراحتی که احساس می کنید باید حداقل باشد.

بر اساس یک بررسی تحقیقی در سال 2016، پس از اتمام درمان، می توانید از پدهای نمکی یا کمپرس یخ زیر چشم استفاده کنید تا تورم کاهش یابد. در مجموع، اگر فقط درمان زیر چشم خود را انجام می دهید، خود درمان مزونیدلینگ کمتر از 30 دقیقه طول می کشد.

سایر نواحی پوست برای مزونیدلینگ

درمان ملاسما با مزونیدلینگ

مزونیدلینگ فقط در زیر چشم استفاده نمی شود. از آن همچنین می ‌توان برای بقیه قسمت‌ های صورت و برای درمان جای زخم و ترک‌ های پوستی روی بقیه بدن استفاده کرد. سایر مناطق هدف شامل موارد زیر است:

مزایا و معایب مزونیدلینگ

مزایای مزونیدلینگ دور چشم

هنگامی که پوست بهبود یافت، بسیاری از افراد تحت درمان متوجه می شوند که پوست شان صاف تر، یکنواخت تر و انعطاف پذیرتر است.

بر اساس یک تحقیق در سال 2016، التهاب، پف و کیسه های زیر چشم شما ممکن است کمتر قابل مشاهده باشد.

عوارض مزونیدلینگ دور چشم چیست؟

چند عارضه جانبی احتمالی ناشی از مزونیدلینگ وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. این عوارض جانبی شایع و کوتاه مدت هستند:

  • پوسته پوسته شدن پوست
  • تورم
  • قرمزی یا تغییر رنگ
  • سوزش

یک بررسی سیستمیک در سال 2021 اثرات نامطلوب احتمالی مزونیدلینگ را در بیش از 1029 نفر که این روش را انجام داده بودند مورد ارزیابی قرار داد. این بررسی نشان داد که پتانسیل عوارض جانبی جدی بسیار کم است.

با این اوصاف، مزونیدلینگ شامل سوراخ های کوچکی روی پوست شما می شود. این سوراخ ها در صورت عدم مراقبت مناسب می توانند عفونی شوند. اگر بعد از مزونیدلینگ خونریزی، ترشحات زرد یا سبز رنگ یا تب بیش از 39 درجه سانتیگراد را تجربه کردید، باید به دنبال مراقبت های پزشکی حرفه ای باشید.

بعد از مزونیدلینگ چه انتظاری باید داشت؟

مزایای مزونیدلینگ دور چشم

زمان ریکاوری بعد از مزونیدلینگ حداقل است. تقریباً به محض خروج از مطب می توانید تمام فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج مزونیدلینگ را مشاهده کنید. پوست زیر چشم شما ممکن است در ابتدا قرمز، تغییر رنگ داده شده یا متورم به نظر برسد. در عرض چند روز، ممکن است متوجه شوید که پوست شما استحکام و خاصیت ارتجاعی بیشتری دارد. با ادامه درمان ها، ممکن است متوجه شوید که پوست شما بعد از هر درمان جوان تر به نظر می رسد. در طی سه تا شش جلسه درمانی، می توانید نتیجه کامل مزونیدلینگ را مشاهده کنید.

اثرات مزونیدلینگ دائمی نیست. ممکن است متوجه شوید که بعد از چند ماه، ناحیه زیر چشم‌ های شما مانند گذشته به نظر می ‌رسد. اکثر پزشکان یک روال نگهداری سه ماهه را پس از اتمام جلسات درمانی اولیه توصیه می کنند.

برای حفظ نتایج درمان مزونیدلینگ، نیازی به تغییر عمده در شیوه زندگی خود نخواهید داشت. به شما توصیه می شود که در ناحیه تحت درمان از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و در چند روز اول پس از درمان از آرایش سنگین خودداری کنید. از پزشک خود بپرسید که آیا محصولات مراقبت از پوست یا سایر استراتژی های مراقبت از پوست خاصی وجود دارد که برای به حداکثر رساندن نتایج درمان شما توصیه کند.

آمادگی های لازم برای مزونیدلینگ زیر چشم

یک هفته قبل از جلسه مزونیدلینگ، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای آماده سازی پوست خود انجام دهید:

  • از لایه بردارهای خشن یا لایه بردارهای اسیدی بخصوص در ناحیه ای که مزونیدلینگ انجام می دهید خودداری کنید.
  • از محصولات مراقبت از پوست که بدون عطر و دارای مواد شیمیایی مصنوعی کمتر هستند، استفاده کنید.
  • مسکن های بدون نسخه را به مدت 3 روز قبل از ویزیت خود مصرف نکنید، زیرا این داروها می توانند پاسخ های التهابی طبیعی بدن شما را سرکوب کرده و درمان شما را کمتر موثر کنند.

بهترین مرکز مزونیدلینگ برای اطراف چشم

مزونیدلینگ زیر چشم
مزونیدلینگ اطراف چشم

چنانچه به دنبال یک مرکز زیبایی خوب در تهران به شما مرکز زیبایی خودمان را معرفی می کنیم.

مفتخریم اعلام کنیم مرکز زیبایی ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران)، کلیه خدمات زیبایی و لیزر را با نازل ترین قیمت ، توسط مجرب ترین متخصصان انجام می دهد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از مرکز زیبایی ما به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن