خطرات بوتاکس صورت: آیا بوتاکس بر مغز اثر می گذارد

فهرست مطالب

خطرات بوتاکس صورت

خطرات بوتاکس صورت در مراکز نامعتبر چیست؟ آیا اثرات منفی بوتاکس بر مغز واقعیت دارد؟ 

زمان مطالعه: 5 دقیقه

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در قسمت اول درباره ی تحربه سلبریتی های هالیوود از جمله نیکول کیدمن، جولیا رابرتز، جون ریورز و دیگران درباره ی بوتاکس گفتیم. به عوارض و خطرات رایج بوتاکس غیر حرفه ای نیز اشاره کردیم. در ادامه به اثرات اوردوز بوتاکس و یا بوتاکس تقلبی بر مغز از نگاه علم نورولوژی (عصب شناسی) می پردازیم. همچنین، بهترین کلینیک مغز و اعصاب برای مشاوره رایگان قبل از بوتاکس رو معرفی می کنیم.

عوارض بوتاکس نامرغوب و مغز

تزریق بوتاکس خوبه؟

تصورات غلطی درباره بوتاکس وجود دارد:

دو باور غلط درباره تزریق بوتاکس وجود دارد:

تزریق مداوم بوتاکس پوستم رو شل تر و پیرتر می کند

بوتاکس اثرات منفی بر مغز می گذارد!

تاکنون، میلیون ها نفر در جهان بوتاکس تزریق کرده اند. تزریق بوتاکس حرفه ای برند مرغوب و با رعایت مراقبت ها برای افراد کاندید هرگز ضرری نداشته؛ اغلب گزارشات مبنی بر عوارض بوتاکس ناشی از تزریق های غیر استاندارد بوده. 

در واقع، بوتاکس چیزی جز تزریق سم رقیق شده ی بوتولینوم به عضلات اخم و چین و چروک نیست. بوتاکس مانع از ترشح استیل کولین در عضلات می شود. در نتیجه، عضلات برای مدتی نمی توانند حرکت کنند و حالات اخم و چین و چروک از بین می رود. اثر بوتاکس فقط تا حدود 12 هفته در بدن باقی می ماند و سپس از بین می رود. 

بوتاکس روند پیری پوست رو به تاخیر می اندازد. با توقف تزریق، پوست به حالت قبل باز می گردد نه اینکه شل تر شود! با تمدید تزریق بوتاکس، مشکلات اخم و چین و چروک دوباره برطرف می شوند. 

تحقیقاتی درباره اثرات منفی بوتاکس بر مغز انجام شده اما نتایج قطعی نیست. در مطالعات، مشخص شده که در اغلب مواقع، اثرات منفی ناشی از تزریق های غیر حرفه ای یا برند تقلبی و یا نامناسب بودن وضعیت پزشکی بیمار بوده اند. 

خطرات و عوارض بوتاکس صورت و بدن 

عوارض موقتی بوتاکس ظرف دو هفته برطرف می شوند که از این قرارند:

  • خشکی بیش از حد چشم ها
  • خشکی پوست در محل تزرق بوتاکس
  • افتادگی پلک
  • انحراف ابرو
  • سردرد، کبودی و تورم موقتی

عوارض نادر بوتاکس

  • ضعف بیش از حد عضلات صورت که به نقاط دیگر بدن نیز سرایت می کند
  • عدم کنترل مثانه (ادرار)
  • اختلالات تنفسی
  • نابینایی
  • از دست دادن قدرت تکلم
  • مشکل بلعیدن یا نوشیدن
    عووارض جدی بوتاکس بیش از دو هفته ادامه دار می شوند که بهتر است برای درمان عوارض بوتاکس سریع تر به پزشک مراجعه کنید. 

بر خلاف تصورات عام، تزریق بوتاکس یک تخصص و علم گسترده است و فرد تزریق کننده بایستی یک پزشک کاملا حرفه ای و آموزش دیده باشد که دائما دانش خود درباره بوتاکس رو به روز رسانی می کند.

عوارض جدی بوتاکس زمانی اتفاق می افتند که پای تزریق بوتاکس تاریخ گذشته و یا نامرغوب و غیر حرفه ای در میان باشد. یا اینکه، خود فرد یک سری مراقبت های مهم رو رعایت نکرده باشد.  برای مثال، مصرف داروی مخدر یا الکل بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس!

برای پیشگیری از خطرات بوتاکس صورت باید 1. مرکز زیبایی مورد نظر قوانین بوتاکس رو برای بیمار کامل توضیح بدهد. 2. بیمار به قوانین قبل و بعد از تزریق بوتاکس پایبند باشد. و 3. اگر بوتاکس به سلامت متقاضی آسیب می رساند، از روش های جوانسازی دیگر به عنوان جایگزین بوتاکس استفاده شود. کافی ست از بهترین مراکز بوتاکس مشاوره رایگان دریافت کنید. آنها مناسب ترین روش های جوانسازی پوست رو طبق بودجه شخصی شما معرفی و پیشنهاد می کنند. 

کاهش سن بوتاکس | لایک میلیونی بوتاکس 

خانم های ایرانی به ظاهر پوست و چهره خیلی اهمیت می دهند. آمار انواع عمل های زیبایی صورت از جمله عمل های افراطی و غیر ضروری در ایران بسیار بالاست. سن بوتاکس در ایران و بعضی از کشورهای دیگه نزدیک 20 سالگی رسیده که نگران کننده هست! در صورتی که سن واقعی تزریق بوتاکس زیبایی در اواخر جوانی و اوایل میانسالی ست.
شاید ریشه ی کاهش سن بوتاکس و لایک میلیونی طرفداران آن در تبلیغات ابرشرکت هایی مانند آلرگان در آمریکا باشد. آلرگان در سال میلیون ها دلار از فروش بوتاکس کسب درآمد می کند؛ این فروش مدیون تولید محصولات باکیفیت و صد البته تبلیغات وسیع به کمک سلبریتی هاست. به خصوص، نسل های جدیدتر از سلبریتی ها تاثیر زیادی گرفته و اونها رو الگو قرار می دهند.

اما اگه به واقعیت های پشت پرده سرکی بکشیم، افراط در تزریق بوتاکس حتی برای سلبریتی هایی که اینهمه امکانات پزشکی در اختیار داشتن بدون دردسر و عوارض نبوده. خانم کیدمن آرزو میکنه که ای کاش به جای سال ها و سال ها تمدید انواع دوز بوتاکس به روش های جوانسازی مفیدتری روی آورده بود. خانم مگ رایان از چهره یخی خود ناراضی ست و الی آخر.

اوردوز با بوتاکس از جهاتی شبیه اوردوز قرص های اعصاب و روان و ضد افسردگی ست؛ اگه به صورت سرخود، بیش از اندازه، به دفعات و بدون در نظر گرفتن فاصله زمانی مصرف بشن، بیمار رو تا مرز پشیمانی و مرگ می کشانند.

مشاوره رایگان بوتاکس | کلینیک مغز و اعصاب و روان

در صورت نیاز به مشاوره با پزشک متخصص مغز و اعصاب قبل از تزریق بوتاکس برای سردرد میگرنی یا موارد دیگر، کلینیک فوق تخصصی جایروس در شمال تهران رو پیشنهاد می کنیم. در این کلینیک، شاگردان دکتر سمیعی پدر علم مغز و اعصاب ایران و جهان حضور دارند.  
تماس با جایروس برای مشاوره رایگان درمان میگرن با بوتاکس

کلینیک مشاوره رایگان بوتاکس برای سردرد میگرن

خطرات بوتاکس صورت

آیا بوتاکس بر مغز اثر می گذارد؟ 

این بخش به برخی مطالعات غیر رسمی  درباره بوتاکس اشاره دارد و توضیحات زیر لزوما به معنای تایید علمی و قطعی نتایج این مطالعات نمی باشند! 

خطرات بوتاکس بر مغز ذهن برخی محققان رو مشغول کرده. عوارضی مانند ضعف عضلانی، تاری دید، کوری، تغییر صدا، اختلال تکلم، اختلال بلع، عدم کنترل مثانه و افتادگی پلک به تحقیقات بیشتر درباره ارتباط بوتاکس با مغز منجر شده. این عوارض ادعاهای مجله تایمز مبنی بر درمان بیش از 800 حالت بیماری با بوتاکس رو زیر سوال می برند! در نتیجه ی این تبلیغات، شرکت های تولید کننده یا وارد کننده بوتاکس درآمدی بالغ بر 3 میلیارد دلار در سال دارند. 

  تاثیر بوتاکس بر سیستم عصبی مرکزی در مغز

هنوز گزارشات رسمی و تایید شده ای مبنی بر خطرات بوتاکس صورت برای سیستم عصبی مرکزی در مغز ارائه نشده؛ در عین حال، اگه گزارشی هم بوده دلالت بر عوارضی بوده که علت آنها دقیقا مشخص نشده! به عبارتی، دقیقا مشخص نیست علت اصلی این عوارض بوتاکس بوده یا موارد دیگر! هر چند طبق برخی گزارشات، بخشی از این عوارض ناشی از این مسئله بوده که فرد تزریق کننده از همان ابتدا کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس نبوده است. 

آیا می دانید تمامی عوارض بوتاکس که تابحال از مراکز مختلف پزشکی گزارش شده به 4 علت مهم ایجاد شده:

  1. فرد کاندید مناسب نبوده و از همان ابتدا تزریق بوتاکس برای وی ممنوع بوده
  2. تزریق بوتاکس غیر حرفه ای انجام شده بدین معنی که، انتخاب دوز و نقاط تزریق و عمق تزریق درست نبوده.
  3. مارک بوتاکس اصل و مرغوب نبوده.
  4. فرد یک سری مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس رو که اهیت دارند رعایت نکرده.به خصوص، مصرف داروهای مهمی که با بوتاکس تداخل جدی دارند و یا کاری که سبب پخش و جابجایی  مواد بوتاکس شده باشد.

سال 2007 بود که شرکت معروف آلرگان در آمریکا از سوی دادگاه عالی مجبور به پرداخت غرامت 212 میلیون دلاری به مردی از ایالت ویرجینیا شد. این مرد در اثر تزریق بوتاکس به عوارض جانبی جبران ناپذیری مبتلا شده بود که از قبل بهش اطلاع نداده بودند. به عبارتی، هنوز اطلاعات موارد ممنوعه تزریق بوتاکس از سوی شرکت های سازنده یا FDA به ثبت نرسیده بود. ژانویه سال 2008 بود که یکی از نهادهای حقوق بشری در آمریکا (Public Citizen) دادخواستی به سازمان FDA ارایه کرد. در این دادخواست از FDA خواسته شده بود که تمامی شرکت های تولید کننده بوتاکس رو مجبور کنه تا بر روی جلد تمامی محصولات خود علامت هشدار درباره موارد ممنوعه و لیست عوارض بوتاکس رو درج کنند. یک سال بعد، FDA با درخواست حقوق بشری ها موافقت کرد. از اون زمان تاکنون، تمامی هشدارها و نکات و مراقبت های مهم در فرم  رضایتنامه توضیح داده می شود.

اثرات سم بوتولینوم ناخالص بر بدن انسان

دوز بوتاکسی که به بدن برای اهداف زیبایی تزریق می شود بسیار بسیار پایین است و هیچ خطر معناداری برای سلامت بدن ندارد. و البته واکنش های بدنی هر فرد به این سم رقیق شده فرق داره. سم بوتولینوم به طور ناخالص در طبیعت وجود داره و یک کیلو از این سم کافیه تا کل بشر رو به کشتن بده، یعنی نمادی از بیوتروریسم!

کوچکترین اشتباهی در تکنیک تزریق، عمق یا نقاط تزریق منجر به پخش بوتاکس خواهد شد. این یعنی، در صورت تزریق غیر تخصصی و یا ناسازگاری بدن فرد تزریق کننده، بوتاکس می تونه به اعصاب جانبی و دورتر منتقل شده و عوارض نامطلوبی رو بوجود بیاره. 

چه سوالی درباره بوتاکس ذهن دانشمندان رو مشغول کرده؟
آیا بوتاکس می تونه بر قوه های شناختی، عاطفی و ادراک مستقیم و بصیرت درونی در مغز اثر بگذاره؟

علت این کنجکاوی اینه که بوتاکس به عضله ی پروسروس (ماهیچه پس سری پیشانی/ ماهیچه هرمی بینی) تزریق میشه. این عضله یا همون ماهیچه در طب سوزنی چینی به نقطه ی یین تانگ معروفه، یعنی مرکز ادراک بلاواسطه و درک درونی یا به عبارتی چشم سوم انسان. 

به علاوه، مسئله دیگری ذهن دانشمندان رو مشغول کرده: افزودنی آب-فلوراید موجود در بوتاکس احتمالا سبب رسوب کلسیم در غده پینه آل مغز، یعنی محل چشم سوم، خواهد شد. آیا این اثر به معنی کاهش خودآگاهی و دگرآگاهی، کاهش آی کیو و کاهش قوه شناختی خواهد بود؟ برای جواب قطعی، بایستی منتظر تحقیقات آینده باشیم.

 دکتر خوب بوتاکس یعنی بیوگرافی خوب شما

دکتر خوب برای بوتاکس نی نی سایت

بدن شما بیوگرافی شماست. مراقب باشین چه چیزی به این بیوگرافی اضافه می کنید و چه چیزی از آن حذف می کنید!

برای پیشگیری حداکثری از خطرات بوتاکس صورت، هر جایی بوتاکس نکنید. بهترین دکتر و مرکز بوتاکس رو انتخاب کنین.
قبل از هر گونه اقدامی، بدن خود رو بشناسید؛ حتما درباره سوابق پزشکی و حساسیت های بدنی و روحی روانی خود به پزشک اطلاع بدهید. حتما بررسی کنید که آیا کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس هستید یا خیر. درباره ی اثر ترکیبات هر برند یا محصول بوتاکس بر بدن از پزشک سوال کنید. برای مثال، اگه به مواد بوتاکس آلرژی دارید، زئومین رو جایگزین کنید و یا اصلا بوتاکس نکنید. روش های جوانسازی متععدی به عنوان جایگزین بوتاکس وجود دارند که می توانند به شما در حل مشکلات پیری پوست کمک کنند. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن