عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم نی نی سایت: مقصر کیست و درمان چیست؟

فهرست مطالب

عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم

عوارض بوتاکس پیشانی، دور چشم، خط اخم و صورت جزو سوالات پرتکرار مراجعین بوده.

کامنت ارسالی ذیل از خانم لیلی رو با هم بخوانیم. 

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

“سلام خالم ۴۰ سالشه. بوتاکس تزریقی پیشانی انجام داده توسط پرستار ولی در منزل. یک هفته بعد از بوتاکس یکی از چشمهاش کوچیک شده. علتش چیه و چ راه درمانی هست؟ خواهش می کنم اگر کسی میدونه راهنمایی کنه.”

از این دست کامنت ها مرتب به دست ما می رسد. اغلب افراد برای درمان عوارض بوتاکس دور چشم، پیشانی و خط اخم به مراکز زیبایی مراجعه می کنند. با تحقیقات درباره ی روند تزریق بوتاکس توسط این دوستان عزیز، متوجه نکات جالب و جدیدی شدیم. 

اگر دوست دارید درباره شایع ترینِ این عوارض، مقصر و درمان عوارض بوتاکس بدانید، این مطلب را از دست ندهید. 

سوالات متداول عوارض بوتاکس نی نی سایت

پرسش و پاسخ عوارض بوتاکس صورت

در این بخش به جزییات عوارض شایع بوتاکس صورت، دلایل و نحوه ی درمان آنها می پردازیم. 

شایع ترین عوارض بوتاکس کدامند؟

  • درد، تورم و کبودی در محل تزریق ( این عوارض تا دو هفته عادی است و باید خود به خود رفع شوند)
  • سردرد و علایم شبیه آنفوآنزا (موقتی)
  • اضطراب
  • افتادگی پلک
  • کج شدن ابرو 
  • خشکی چشم یا اشک بیش از اندازه

عوارض بوتاکس در دراز مدت

عوارض بوتاکس در دراز مدت خیلی به ندرت اتفاق می افتند؛ مگر اینکه، فرد کاندید مناسب بوتاکس نباشد، مارک بوتاکس تاریخ گذشته و تقلبی یا خیلی ناشیانه تزریق شود.
هشدار:
زیباجویانی که در مراکز نامعتبر تزریق می کنند مکرر عوارض ذیل را تجربه می کنند.

  • ضعف در عضلات
  • مشکل بلع و قورت دادن و صحبت کردن 
  • کهیر و خارش پوستی (در صورت حساسیت به ماده بوتاکس)
  • مشکلات تنفسی
  • مشکلات عدم کنترل مثانه (تزریق در محل مربوط)
  • مشکلات خط لبخند

مهمترین علت عوارض بوتاکس صورت چیست؟

سه دلیل عمده و اصلی برای عوارض بوتاکس پیشانی، دور چشم، خط اخم و صورت وجود دارد.

  1. فرد تزریق کننده یا پزشک نیست و یا پزشک کم تجربه است؛ تزریق رو به صورت غیر حرفه ای، در نقاط نادرست، با عمق نادرست و دوز نامناسب انجام داده.
  2. مارک بوتاکس نامرغوب، تاریخ گذشته، فله ای ارزان قیمت و یا تقلبی بوده. مارک های ارزان قیمت بیشتر از آب تشکیل شده اند و ترکیبات آنها ناخالصی دارد. بوتاکس های تقلبی که تکلیفشان کاملا معلوم است و چیزی جز عوارض به دنبال نخواهند داشت! 
  3. شخص تزریق کننده مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس رو رعایت نکرده. برای مثال، مواجهه با حرارت یا خم کردن سر و صورت بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس. عدم رعایت این مراقبت ها به معنی جابجایی ماده بوتاکس از نقاط اصلی به نقاط پهلویی است. برای مثال، بوتاکس از محل پیشانی و خط اخم به زیر پوست پلک منتقل و عارضه ی افتادگی پلک یا سردرد رخ می دهند
مهمترین مراقبت های بعد از بوتاکس

مراقبت ها بعد از بوتاکس

عدم رعایت مراقبت ها به معنی تجربه عوارض است. تزریق ناشیانه و یا مارک بوتاکس نامرغوب نیز از عوامل مهم عوارض هستند.

مراقبت های طلایی پس از تزریق بوتاکس عبارتند از:

  • خم نکردن سر تا 24 ساعت بعد از بوتاکس
  • بلافاصله نخوابید. تا شب نخوابید.
  • نشستن به مدت بیست دقیقه
  • در 3 الی 4 ساعت اول تزریق، سعی کنید سر روبرو یا به بالا و عقب باشد.
  • سر رو به سمت موبایل خم نکنید.
  • هیچگونه لمس یا فشار وارد نکنید.
  • تا شب صورت رو نشویید.
  • تا سه روز با ملایمت آب به صورت بپاشید، حتی موقع حمام
  • از حرارت و گرما دور بمانید.
  • داروهایی که شدت اثر بوتاکس رو کم و زیاد می کنند مصرف نکنید. به خصوص، داروهای ضد جوش و آکنه و داروهای رقیق کنننده خون با بوتاکس سازگاری ندارند.
  • بلافاصله ورزش نکنید. تا چند روز فعالیت سنگین نکنید تا مواد بوتاکس جابجا نشود.
  • در روز اول سعی کنید آرایش نکنید. محل تزریق به انتقال میکروب حساس است. 

درمان عوارض بوتاکس پیشانی و خط اخم

معمولا عوارضی مانند درد، ورم، کبودی یا قرمزی در حد چند روزه و موقتی هستند . ادامه عوارض تا دو هفته اول عادی است. اما در صورت ادامه ی عوارض بوتاکس بیش از دو هفته یا عوارض  آزاردهنده، سریع به پزشک مراجعه کنید.

پس از بررسی نوع عارضه، علت عارضه و شدت عارضه، پزشک بهترین درمان ها رو اجرا می کنند. 

برای کاهش عوارض بوتاکس چه کنیم؟

مهمترین نکته رعایت مراقبت های بعد از بوتاکس هست. در کنار درمان عوارض، رعایت مراقبت ها نیز برای کاهش اثرات منفی بوتاکس کمک می کند.  

برای افزایش ماندگاری بوتاکس چکار کنیم؟

کرم مناسب و مرطوب کننده محتوی کلاژن و اسید هیالورونیک به پایداری اثر بوتاکس بر عضلات کمک می کنند.

عوارض کوتاه مدت بوتاکس ظرف دو هفته خود به خود رفع شده و جای نگرانی ندارد.

اغلب عوارض بلند مدت همزمان با کاهش اثر بوتاکس در بدن به تدریج بر طرف خواهند شد! حداکثر پس از 12 هفته از تزریق بوتاکس اثر آن کم و کمتر می شود. رفته رفته و ظرف سه الی چهار ماه اثر بوتاکس به نقطه ی صفر می رسد.

درمان برخی عوارض بوتاکس با محلول یا قطره است. برای برخی دیگر، باید صبر کنید تا اثر بوتاکس در بدن به پایان برسد.

درمان عوارض بوتاکس| راههای از بین بردن اثر بوتاکس

درمان مسمومیت با بوتاکس محدود است و از اول باید در انتخاب پزشک دقت به خرج دهید. ممکن است پزشک یک سری قطره یا محلول برای رفع اثر عوارض بوتاکس نسخه کنند.
نکته: مصرف تصفیه کننده های خون ( به شرط مشورت با متخصص) ممکن است به دفع مواد سمی بوتاکس از بدن کمک کند. همچنین، مشورت با متخصصین طب سنتی برای نحوه ی پاکسازی خون از مواد سمی و زائد کمک کننده است.
نکته:
برای درمان هر بیماری، حتما درباره ی سوابق پزشکی، آلرژی و مصرف داروها به متخصصین اطلاع رسانی کنید. انجام آزمایش خون برای تشخیص روش درمان نیز کمک کننده است.
هر کدام از عوارض جدی بوتاکس درمان اختصاصی رو می طلبد. اول باید حضوری معاینه شوید.

بررسی پزشکی برای درمان عوارض بوتاکس چگونه است؟

  • بررسی شرایط پوست و عوارض
  • در نظر گرفتن دوز و برند بوتاکس که تزریق کرده اید
  • بررسی میزان پخش ماده بوتاکس به نقاط کناری در پوست
  • آزمایش خون
  • داروهای مصرفی بیمار

لزوم مراجعه فوری به پزشک برای درمان عوارض بوتاکس

اگر بعد از تزریق بوتاکس عوارض زیر رو به مدت طولانی تجربه کردید، سریع به پزشک مراجعه کنید.

  • مشکلات بلعیدن یا جویدن غذا
  • اختلال در صحبت کردن
  • اختلالات تنفسی اختلالات بینایی
  • ضعف عضلات اطراف محل تزریق
  • عدم کنترل ادرار

درمان افتادگی پلک 

افتادگی پلک از شایع ترین عوارض بوتاکس دور چشم و بالای ابروهاست. تاری دید و اختلالات بینایی نیز گزارش شده. البته همانطور که قبلا گفتیم، این عوارض ناشی از تزریق ناشیانه، مارک نامرغوب و عدم رعایت مراقبت ها بوده.

مقاله زیر برای کمک به دوستانی مانند لیلی نگارش شده. ایسان در مورد عارضه ی بدشکلی چشم در اثر تزریق بوتاکس پیشانی در منزل سوال کردند. البته به شدت توصیه می کنیم که درمان ها همیشه باید زیر نظر متخصص باشد. هرگز به هیچ مقاله اینترنتی ای بسنده نکنید. این مقالات برای راهنمایی شما است نه درمان.
               درمان افتادگی پلک پتوزیس بعد از بوتاکس پیشانی

هشدار: تکرار دوز بالای بوتاکس در کمتر از سه ماه ضرر دارد. دوز افراطی به معنای مسمومیت بدن با بوتاکس است. بنابراین، سعی کنید بهترین دکتر در بهترین مرکز تزریق بوتاکس رو انتخاب کنید.

چرا باید به بهترین دکتر بوتاکس مراجعه کنیم؟  

بر خلاف تصور عموم، تزریق بوتاکس کار یک آرایشگر، پرستار، دستیار پزشک یا حتی پزشک کم تجربه نیست. در نگاه اول تزریق بوتاکس یک کار ساده است. اما، این یک واقعیت است که کار رو باید به کاردان سپرد. 

زمانی که خودم برای اولین بار بوتاکس مسپورت ایرانی تزریق کردم تصور اشتباهی داشتم. تصورم این بود که چون تعدادی از افراد به عوارض مسپورت دچار شده اند لابد برای من هم یکسان است. اما بر عکس، بعد از تزریق توسط یک پزشک بسیار کاربلد، هرگز کوچکترین عارضه ای برایم ایجاد نشد. بنابراین، توصیه ما این است که اگر می حواهید از عوارض بوتاکس دور بمانید حتما به پزشک متخصص مجرب مراجعه کنید. 

تجربه تزریق بوتاکس نزد بهترین دکتر بوتاکس

پزشک مجرب نقاط تزریق را بسیار دقیق انتخاب می کنند. شما چندین بار حرکات اخم، بالا بردن ابروها و غیره را تکرار می کنید. ایشان به دقت این نقاط را بررسی و علامت گذاری می کنند. درباره ی انتخاب مارک مناسب دقت می کنند. مارک بوتاکس را به صورت پلمپ و با تاریخ تولید و انقضاء به شما نشان می دهند. از یک عینک مخصوص ذره بینی برای تزریق دقیق مقدار واحد و دوز بوتاکس استفاده می کنند. تزریق در عمق مناسب صورت می گیرد. در حین تزریق، نکات، هشدارها، مراقبت ها و توضیحات تکمیلی بوتاکس را برای شما توضیح می دهند.  

چند روز طول می کشد تا بوتاکس اثر کند؟

زمان حرکت عضلات اخم و چین و چروک، ماده استیل کولین Acetylcholine ترشح خواهد شد. کار اصلی بوتاکس جلوگیری از ترشح این ماده در عضلات است. برای اینکه بوتاکس بتواند جلوی جرکت عضلات را بگیرد، باید مدتی صبر کند تا ترشح این ماده متوقف شود. بعد از تزریق بوتاکس، بین 2 تا 4 روز طول می کشد تا اثرات بوتاکس شروع شوند. البته شما از همان ساعات اولیه تزریق متوجه تغییراتی در محل تزریق می شوید. ورم بوتاکس نشانه ی نقطه ی شروع تاثیر بوتاکس است. 
اثرات بوتاکس ظرف مدت زمان 14 روز کامل می شود. فرض کنید این دو هفته بگذرد و تغییرات خاصی را از نظر از بین رفتن خط اخم یا چین و چروک های محل تزریق مشاهده نکنید. در اینجا، برای ترمیم بوتاکس دوباره به پزشک مراجعه می کنید. به عنوان مکمل، ممکن است تزریق ژل یا چربی نیز پیشنهاد شود.

جلسه ی ترمیم بوتاکس

معمولا پزشکان حرفه ای طوری تزریق می کنند که به جلسه ترمیم نیازی پیدا نکنید. برخی پزشکان ممکن است دوز پایینی رو در جلسه اول تزریق و نیمه دیگر رو برای دو هفته بعد موکول کنند. اینگونه تزریق ناقص به علت کم تجربگی پزشک و یا نیاز به بررسی میزان واکنش و حساسیت احتمالی بدن در مقابل بوتاکس است. در حالت دوم، فرد اولین بار است که بوتاکس تزریق می کند و به علت آلرژی پوستی (یا هر علت دیگری) ممکن است پزشک دوز پایین بزند تا عوارضی متوجه بیمار نشود و برای تزریق بعدی بهتر بتواند تصمیم بگیرد. 

 
فیلم بوتاکس پیشانی و دور چشم از مرکز شریعتی تهران

تجربه بوتاکس یک کاربر از عوارض بوتاکس ایرانی و خارجی

تا پیش از شیوع کرونا، در طول هفته با دهها نفر از مراجعین تزریق زیبایی سروکار داشتم و از نزدیک از افرادی که متمایل بودن درباره ی تجارب بوتاکس و چگونگی رعایت مراقبت های قبل و بعد پرس و جو میکردم. از تجربه ی یکی از مراجعین از تزریق بوتاکس براتون میگم:
خانمی روبروی من روی کاناپه ای در مرکز لیزر و زیبایی شریعتی نشسته. خنده رو و صمیمی ست و تا میفهمه من پژوهشگر هستم سر صحبت رو باهام باز میکنه. قبلا در شهرستان بوتاکس کرده بوده و انگار خاطرات خوشی نداره. بعد از مدتی، با خواندن مقالات علمی درباره ی علت عوارض بوتاکس احتمال داده که مارکی که قبلا تزریق کرده چینی نامرغوب و یا تقلبی بوده. بار دومه که مرکز شریعتی میاد و دفعه اول برای رفع عوارض بوتاکس قبلی مراجعه کرده و انگار با دارو درمان شده. این دوستمون بالاخره تصمیم گرفته که اینبار دیسپورت رو برای رفع خط اخم تزریق کنه. وقتی میفهمه دیسپورت کمیاب شده، ناراحت میشه. بهش پیشنهاد تزریق مصپورت ایرانی رو می دهند که اتفاقا مارک اصلش نه تنها عوارض نداره بلکه با بدن ما ایرانی ها فوق العاده سازگار هست. براش توضیح می دهند که مصپورت در مقایسه با دیسپورت خیلی بهتر عمل می کنه. به علاوه، دیسپورت قوی هست و برای ایرانی ها با عوارض سردرد و افتادگی پلک همراه بوده و سازگاری خوبی با ایرانی ها نداره.  
مراجعه کننده باز به تزریق دیسپورت اصرار میکنه. منشی بهش میگه که اگه تا هفته آینده صبر کنه دیسپورت اصل از راه میرسه. البته یکی دو تا از بهترین مارک های بوتاکس کانادایی رو هم بهش معرفی میکنه. مراجعه کننده در نهایت راضی میشه مصپورت رو تزریق کنه.
همین مراجعه کننده بعد از سه ماه برای لیزر موهای زائد به مرکز شریعتی اومده و میگه که از اثر بوتاکس مرغوب راضیه و هیچ عارضه ای رو تجربه نکرده. ماندگاری مصپورت خوب بوده و هنوز اثراتش مونده. انگار برای ایشون تا 4 الی 6 ماه احتمالا ماندگاری داشته باشه. 

خاطرات بوتاکس صورت یک کاربر

 من قبل از تزریق اخیر، 5 و 7 سال قبل نیز بوتاکس تزریق کرده بودم. خط اخم شدیدی داشتم. هر دو سه بار اثر بوتاکس خیلی کم بود و انگار روی پوستم اثر نمی کرد! اتفاقا سه ماه پیش که مرکز شریعتی اومدم دکتر سرزنشم کرد که چرا اینقدر دیر برای بوتاکس اقدام کردم. 
به دکتر گفتم که چون دیدم ماندگاری بوتاکس قبلی هام کم بوده اعتماد به نفسم رو از دست داده بودم. دکتر هم شروع کردند به توضیح درباره ی اینکه بوتاکس مثل مراقبت از دندان ها می مونه. اگه مرتب رسیدگی کنی دندان ها سالم می مونند؛ تزریق به موقع بوتاکس از پیری زودرس پوست صورت جلوگیری می کنه و اجازه نمیده خط ها و چین و چروک ها عمیق تر بشوند. ما آدمها روند پیری رو طبیعی طی می کنیم اما می تونیم با ژل و بوتاکس و روش های جوانسازی پوست رو شاداب تر نگه داریم و کاری کنیم پیری جرات نکنه به این زودی ها سراغمون بیاد. 
علت اصلی که بوتاکس خط اخم و پیشانی ام خیلی اثر نکرد تزریق دوز پایین و قوی بودن عضلاتم بود! به همین سادگی! پزشک های قبلی باید دوز مردانه برام تزریق می کردند که اینکار رو دکتر مرکز شریعتی انجام دادند. 

مقدار واحد تزریق بوتاکس برای زنان و مردان؟

دکتر بهم گفتند شما دوز بوتاکس مردانه نیاز داری. برای من 90 واحد به نقاط مختلفی در پبشانی و خط اخم زدند. گفتند برای خانم ها معمولا حداکثر 70 واحد هست. جالبه که حین تزریق یه عینک مخصوص هم داشتند که گفتند برای دقت در تزریق دوز بوتاکس هست.     

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره ی مقدار واحد بوتاکس برای تزریق به نقاط مختلف صورت هستید، لینک این مقاله جامع رو از دست ندهید. 

بهترین مرکز تخصصی تزریق بوتاکس در تهران

عوارض بوتاکس از نظر محققان علوم پزشکی-زیبایی

عوارض بوتاکس زیبایی اغلب مشابه عوارض بوتاکس درمانی هستند. البته عوارض بوتاکس برای اشخاص سالم خیلی معنادار نبوده و میلیونها نفر در جهان از تزریق بوتاکس رضایت داشته اند. از اونجا که شرایط بدنی هر یک از ما با هم متفاوته، ممکنه واکنش بدنی ما به تزریق سم بوتولینوم یکسان نباشد. برای مثال، عضلات بدن یک نفر لجوج و سخت هست و باید دیسپورت یا بوتوکس شرکت آلرگان رو تزریق کنه تا جواب بگیره و یا دوز مردانه بوتاکس نیاز دارد. در حالی که، بدن نفر دیگر خیلی زود در مقابل بوتاکس مارک معمولی تسلیم شده و اجازه ی ماندگاری شش ماهه رو می دهد. 

طبق نتایج مطالعات علمی، بستگی به ژنتیک فرد، مقاومت پوست، سوخت و ساز بدن و شرایط پزشکی و روحی روانی افراد، شدت عوارض بوتاکس برای افراد متفاوت است.

فراموش نکنید که عوارض رایج بوتاکس در کمتر از دو هفته اصلا نگران کننده نیستند. اما در مورد عوارض جدی تر و یا عواضی که بیشتر از یک یا دو هفته ادامه دارند، بایستی به پزشک مراجعه کنید. 

عوارض بوتاکس در بارداری و شیردهی

هنوز مطالعات کافی درباره ی عوارض بوتاکس در دوران حاملگی و شیردهی انجام نشده. به علت تغییرات هورمونی و افزایش حساسیت های پوستی اغلب خانم های باردار یا شیرده، بهتره احتیاط کنین و انجام ندین.
توصیه مرکز زیبایی شریعتی اینه که از لیزر و تزریقات زیبایی در دوران بارداری اجتناب کنین.

تزریق بوتاکس برای چه کسانی ممنوع هست؟

اگه جزو دسته افراد زیر هستین، تزریق بوتاکس برای شما ضرر داره:

  • کمتر از 18 سال (ممکن است در درمان های پزشکی برای زیر بلوغ نیز تزریق صورت گیرد. منظور ما ضرر داشتن تزریق برای اهداف زیبایی ست.)
  • بیشتر از 75 سال
  • در دوران بارداری و شیردهی
  • مصرف کننده داروهای ضد لخته خون مانند وارفارین، هپارین و داروهای فشار خون (چون احتمال خونریزی از محل تزریق بیشتر است)
  • مبتلا به بیماری های قلب و عروق
    متلا به بیماری عفونی یا ضایعات پوستی درمان نشده در محل تزریق (مانند زگیل و تبخال…)
  • سابقه حساسیت به ماده بوتاکس و دیسپورت

تفاوت بوتاکس و ژل برای تزریق دور و زیر چشم

بوتاکس دور چشم رو برای رفع چین و چروک دور چشم تزریق می کنند. به این چین ها به اصطلاح “خطوط پنجه کلاغی” می گویند.

شاید براتون سوال پیش بیاد که چرا ژل تزریق نمی شود. جواب این است که بوتاکس برای فلج کردن عضلات دور چشم که منشاء حرکت چین و چروک ها هستند کاربرد دارد. اما تزریق ژل برای رفع گودی، رفع پف، تیرگی چشم و همچنین برای رفع چین و چروک های زیر و اطراف چشم کاربرد دارد. 

عوارض بوتاکس دور چشم 

عوارض احتمالی بوتاکس دور چشم همون عوارض کلی بوتاکس هستند به اضافه ی موارد زیر:

  • افتادگی پلک
  • ریزش اشک
  • خشکی چشم
  • توخالی شدن زیر چشم
  • سردرد، سرگیجه درد و کبودی موقتی

هشدار درباره تزریق بوتاکس “زیر” چشم

از تزریق بوتاکس به زیر چشم ها خودداری کنید؛ بوتاکس برای دور چشم تزریق می شود نه زیر چشم.
کار اصلی بوتاکس فلج کردن عضلات اخم و عضلاتی ست که چین و چروک ها ی اخم رو به وجود می آورند.

بهترین مرکز تزریق بوتاکس ایمن در تهران کجاست؟

مرکز زیبایی شریعتی از برندهای مجوزدار اصل با ماندگاری بالا و زیر نظر متخصص مجرب با تجربه ی چندین ساله بهره مند است. 

ویال پلمپ شده با تاریخ تولید و انقضا و تمامی مشخصات محصول ویال و جعبه بوتاکس به صورت حضوری به شما نشان داده می شود.
در جلسه مشاوره بررسی ها کامل انجام می شود. شما می توانید به راحتی سوالات بوتاکس و زیبایی خود رو بپرسید و پاسخ فوری دریافت کنید. 

بهترین مرکز بوتاکس پیشانی زنان

تزریق ژل و مزوتراپی دور چشم به جای بوتاکس

آیا می دانید تزریق ژل برای رفع گودی ها، پف و چین و چروک های زیر و اطراف چشم کاربرد دارد. و اما، هزمان با رفع تیرگی، با پرتر کردن و نرم سازی پوست زیر چشم، به روشنایی و براق شدن آن نیز کمک می کند.
همچنین، تزریق مزوتراپی روشن کننده و جوانساز نیز برای رفع تیرگی زیر چشم، پف و چین و چروک ها و سیاهی دور چشم کاربرد دارد.
فقط بهتر است این دو نکته را در نظر بگیرید: قبل از هر گونه تزریق، حتما در جلسه ی مشاوره رایگان شرکت کنید؛ به علاوه، از پزشک مجرب برای اولویت تزریق ژل، بوتاکس یا مزوتراپی و فواصل تزریق و نیز مناسب ترین مارک ها کمک بگیرید. 

خلاصه مطلب

نکات طلایی عوارض بوتاکس به خصوص عوارض بوتاکس دور چشم، پیشانی و خط اخم رو یادآوری می کنیم:

مهمترین نکته در تزریق بوتاکس خوب و بدون عارضه انتخاب بهترین مرکز زیبایی می باشد. یک مرکز خوب یعنی دکتر خوب، مارک خوب و دریافت تمامی اطلاعات مراقبت های قبل  و بعد از بوتاکس توسط پرسنل و پزشک اون مرکز. 

مرکز زیبایی و لیزر شریعتی تهران رو به عنوان یکی از معتبرترین مراکز در ایران و تهران معرفی می کنیم. این مرکز در شمال تهران واقع شده و به مناطق زیر دسترسی آسان دارد:

خیابان شریعتی، میرداماد، قیطریه، قلهک، صدر، مترو قلهک، پاسداران، و در کل، مناطق 1 و 3 تهران

3 دیدگاه دربارهٔ «عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم نی نی سایت: مقصر کیست و درمان چیست؟»

  1. سلام.مادر من بعد از سه هفته تزریق از هفته دوم شروع کرد به آلرژی دادن با اینکه میگن برند مصپورت خوبه ولی احتمالا دوز زیاد تزریق کرده و آلان تو هفته سوم بعد از دوران سردرد شدیدش شروع کرده به ورم پلک و ابرو .بزور چشماش باز میشه و زیر چشمش هم ورم کرده پلکاش.خیلی نگرانم که عفونت سینوس داشته باشه تو این وضع بیمارستان رفتن هم خوب نیست نمیدونم چیکار کنم.دکتر نورولوژیست میگه خطرناکه باید سیتی اسکن بشه بقیه میگن خوب میشه فقط حساسیت داده

    1. سلام دوست عزیز
      برند مصپورت یکی از برندهای معتبر در زمینه بوتاکس می باشد. این برند ساخت ایران و با ژنتیک ایرانی ها بسیار سازگار می باشد.
      موادری که ذکر کردید علل متعددی میتواند داشته باشد مانند
      میزان دوز نامناسب
      تکنیک بد تزریق (تزریق در محل نامناسب)
      تاریخ گذشته بودن بوتاکس
      از طرفی واکنش های بدن خود فرد نیز می تواند منجر به این حالت گردد.
      و یا عدم رعایت نکات بوتاکس توس خود فرد
      معمولا این حالت موقت می باشد و حداکثر پس از یک هفته رفع می گردد اما چنانچه تشدید گردید حتما با پزشک معالج وی مشورت نمایید.

  2. بازتاب: نمونه تزریق بوتاکس: نمونه های واقعی تزریق بوتاکس پیشانی، خط اخم و صورت مرکز شریعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن