مقدار واحد تزریق بوتاکس

مقدار واحد تزریق بوتاکس از نظر بهترین متخصص بوتاکس تهران

فهرست مطالب

مقدار واحد تزریق بوتاکس

مقدار واحد تزریق بوتاکس؛ سلام دوستان. شب و روز شما به شادمانی و امید بگذره.

زمان برای خواندن مطلب زیر: سه دقیقه

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به قول یکی از پزشکان، فرقی نمیکنه کدوم مارک مرغوب بوتاکس به شما تزریق بشه، این تکنیک تزریق و دوز بوتاکس هست که نتایج نهایی رو تعیین میکنه. به عبارتی، دو عامل مهارت پزشک در نحوه ی اجرای تکنیک های مختلف تزریق و انتخاب دوز مناسب بر طبق نیازهای پوستی شما اهمیت بیشتری دارن.

در متن زیر، قصد داریم به سوالات شما درباره ی مقدار واحد تزریق بوتاکس برای مناطق مختلف صورت مانند پیشانی، خطوط اخم و لبخند، دور چشم و غیره پاسخ علمی به زبان ساده و قابل فهم بدیم. وبسایت آدیا اولین وبسایت تخصصی بوتاکس در ایران هست و در تلاشیم از بهترین مقالات پزشکی بوتاکس و نظر متخصصین در ایران بهره ببریم. چند دقیقه کوتاه با ما همراه باشید.

مقدار واحد تزریق بوتاکس

تجربه دوز بوتاکس خط اخم

یکی از چیزایی که شاید ماها خیلی بهش توجه نمیکنیم دوز بوتاکس هست. بوتاکس رو خیلی ها در ایران تزریق میکنن. اینکه میگم خیلی ها منظورم افراد متخصص و غیر متخصص هست. خب، چرا واقعیت ها رو پنهان کنیم؟ بعضیا بلد نیستن و بوتاکس تزریق میکنن؛ از نظر این افراد، بوتاکس زدن کاری نداره و فقط یه دوره ی آموزشی معمولی رو باید بگذرونن.
اما بر خلاف این باور غلط، تزریق بوتاکس یه کار کاملا تخصصی و حرفه ای هست. اول اینکه، شرایط پزشکی و واکنش های پوستی افراد تزریق کننده با هم متفاوت هست. یه پزشک کاربلد خیلی زود تشخیص میده که حساسیت های پوستی بیمار چقدره و آیا اصلا کاندید مناسبی برای بوتاکس زدن هست یا نه. دوم اینکه، فقط یه پزشک پرتجربه و متخصص میدونه چه مقدار واحد بوتاکس رو در کدام نقاط و در چه عمقی از زیر پوست و در چه زمانی و با چه تکنیکی تزریق کنه که بهترین نتیجه رو به دست بده.

خاطره تلخ اوردوز با بوتاکس

از تجربه واقعی یکی از دوستان براتون میگم:

                    من سالها پیش در شهر کوچکی برای تزریق بوتاکس به درمانگاهی مراجعه کردم. اون موقع ها اوایلی بود که تزریق بوتاکس باب شده بود و خیلی ها چیز زیادی درباره ی اثرات بوتاکس، کاندید مناسب، عوارض و لزوم انتخاب بهترین دکتر بوتاکس نمی دانستند. برای رفع خط اخم بین ابروهایم که عمیق بود به اون درمانگاه مراجعه کردم. اصلا به این مسئله توجه نکردم که چه کسی قراره بوتاکس رو بهم تزریق کنه و متخصص کاربلد هست یا نیست.
ایشون لطف کردن بوتاکس فله ای ارزان قیمت تزریق کردند. تزریق هیچ اثری در کاهش خط اخم من نداشت. البته بعدها متوجه شدم که باید دوز مردانه نیمی در جلسه اول و نیم دیگر دو هفته بعد تزریق می شده. 
من با دو تا مشکل مواجه شدم: 1. عوارض بوتاکس نامرغوب به خصوص در اثر تزریق غیر حرفه ای و 2. تکرار دوباره ی دوز بوتاکس بی کیفیت در فاصله ی کمتر از سه ماه استاندارد.
پس از مدتی، عوارض بوتاکس نامرغوب مانند افتادگی پلک راست، تاری دید و دوبینی رو تجربه کردم. به مدت طولانی درگیر درمان بودم.
بعدها به کمک مرکز لیزر و زیبایی شریعتی در تهران متوجه شدم که برای رفع خط اخم خیلی عمیق، بایستی بوتاکس مرغوب دوز مردانه می زدم. متوجه شدم که بوتاکس ارزان قیمت فیک هست و عوارض نامطلوبی ایجاد می کند.

حداکثر مقدار واحد تزریق بوتاکس در سه ماه

دوز تزریق بوتاکس یه مسئله خیلی مهمه که متخصصین زیبایی باتجربه همیشه مد نظر قرار میدن.
اگه قرار بود دوز بوتاکس از قبل در آزمایشگاه کنترل نشده باشه، تزریق بوتاکس ما رو سریع به کام مرگ می فرستاد. سم بوتولینوم با دوز  کنترل نشده در طبیعت وجود داره و اثرات بیولوژیکی شبیه اثرات ویروس کرونا، ایبولا یا آنتراکس رو در بدن ایجاد میکنه. در واقع، دوزی که به ما تزریق میشه بسیار پایین هست وگرنه سم بوتاکس وارد خونمون شده و کار دستمون میداد. 

یکی از وبسایت های مرجع و رسمی وبسایت drugs.com هست که از سیر تا پیاز داروها و انواع تزریق های زیبایی، از جمله انواع دوزهای بوتاکس برای اهداف پزشکی یا زیبایی، رو شرح داده. از این وبسایت و نیز وبسایت معتبر reference.medscape.com استفاده کردیم و مقدار واحد تزریق بوتاکس صورت رو براتون توضیح میدیم.

قانون دوز بوتاکس برای بزرگسالان:
تا جای ممکن پایین ترین دوز برای بدن ما تزریق بشه. 
در هر سه ماه، تزریق بیش از 400 واحد بوتاکس به بدن ممنوع است.

تزریق بوتاکس برای بچه ها جنبه ی درمانی و پزشکی داره نه زیبایی. قبل از بلوغ، عمل های زیبایی ممنوعه و عوارض دارد. دوز تزریق بوتاکس به کودکان برای اهداف پزشکی درمانی نباید در سه ماه از 340 واحد فراتر رود (حداکثر 10 واحد در هر کیلوگرم از وزن بدن).

تجربه عوارض بوتاکس

5 تا از مهمترین عوامل جلوگیری از عوارض بوتاکس

جدا از بحث مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس، بوتاکس زمانی خیلی خوب اثر میکند که موارد زیر در نظر گرفته شوند:
1. تاریخ تولید و انقضاء محصول بوتاکس
2. نحوه ی ذخیره بوتاکس (اینکه یخچالی باشه یا نیازی به نگهداری در یخچال و فریزر نباشه و اینکه درب ویال از قبل باز و فریز نشده باشه).
3. انتخاب دوز مناسب توسط پزشک طبق نیاز بدن مراجعه کننده به مرکز
4. نحوه ی آماده سازی و رقیق سازی بوتاکس قبل از تزریق
5. اجرای تکنیک تزریق به روش صحیح توسط پزشک مجرب
خب، به وضوح میبینیم که انتخاب مناسب دوز بوتاکس در پیشگیری از عوارض بوتاکس نقش بسیار مهمی داره. به عبارتی، خیلی خیلی مهمه که بهترین دکتر تزریق بوتاکس رو انتخاب کنیم.

مقدار واحد تزریق بوتاکس برای رفع افتادگی پلک

دوز توصیه شده برای تزریق بوتاکس رفع افتادگی پلک از 1.25 تا 2.50 واحد هست. منظور از دات همون ممیز هست. انتخاب نقاط تزریق در پلک ها اهمیت فوق العاده ای در کسب نتیجه دارد. هرگونه تزریق غلط در نقاط اشتباهی نه تنها افتادگی پلک رو برطرف نمیکند بلکه سبب پخش بوتاکس در نواحی کناری، بدتر شدن افتادگی و اختلالات بینایی خواهد شد. به همین علت، بهتره در انتخاب پزشک یا مرکز دقت به خرج دهید.

اثرات اولیه ی تزریق بوتاکس برای رفع افتادگی پلک ظرف سه روز ظاهر میشوند. نمایش اثرات کامل تا یکی دو هفته طول خواهد کشید. میتونین هر سه ماه یکبار تزریق رو تمدید کنید.

نکته مهم: اگر طرفدار تزریق دیسپورت هستین، بهتره با پزشک مشورت کنین. دیسپورت خیلی قوی و پخش شونده هست و برای رفع خطوط عمیق اخم و چین های پیشانی مناسب تر هست. البته باز نظر پزشک مهمه. طبق برخی گزارشات، دیسپورت سبب بدتر شدن افتادگی پلک شده و دلیل اصلیش همین خاصیت پخش شوندگی از بین ابروها به ناحیه پلک ها بوده.

رفع عوارض بوتاکس افتادگی پلک

برای درمان عوارض بوتاکس، بهتر است به پزشک مجرب برای بررسی نوع و شدت مشکل مراجعه کنید. اغلب اوقات، عوارض موقتی مانند مقداری تاری دید، دوبینی، ورم همان چند روز اول برطرف می شوند. اما در مورد عوارض بلند مدت و به خصوص پتوزیس افتادگی پلک، احتمالا یا قطره و کمپرس گرم (بعد از دو هفته از تزریق) تجویز می شود و یا باید صبر کنید تا اثرات بوتاکس خود به خود ظرف سه تا چهار ماه از بین برود. با پایان ماندگاری بوتاکس، مشکلاتی مانند افتادگی پلک کامل حل می شوند، مگر اینکه مورد جدی تر باشد. 
نکته مهم:
عوارض ناشی از اوردوز با بوتاکس ممکن است قابل درمان نباشند. البته درمان عوارض بوتاکس بستگی دارد. اجازه دهید پزشک پس از معاینه شما تصمیم بگیرند. 

مقدار واحد تزریق بوتاکس: بین ابرو، پیشانی و دور چشم

میدونین که بوتاکس رو در عضلاتی تزریق میکنن که مسبب ایجاد اخم و چین و چروک هستن. مهمترین کارکرد بوتاکس فلج کردن همین عضلات به مدت موقت هست.

مقدار واحد تزریق بوتاکس برای خطوط اخم بین دو ابرو

دوز تزریق برای رفع خط اخم بین ابروها (Glabellar lines) 4 واحد به هر یک از 5 نقطه ی تزریق هست. مقدار کل تزریق به این ناحیه میشه 20 واحد.

مقدار واحد تزریق بوتاکس برای خطوط پنجه کلاغی دور چشم

خطوط دور چشم به انگلیسی میشه Crow’s feet و اصطلاح پزشکی اون lateral canthal lines هست. هر طرف از بیرون چشم سه نقطه برای تزریق وجود داره. برای هر دو چشم میشه شش نقطه. برای هر نقطه حداکثر 4 واحد تزریق میشه. یعنی مقدار کل برای هر دو طرف میشه حداکثر 24 واحد (0.6 mL).

مقدار واحد تزریق بوتاکس پیشانی

در پیشانی 5 نقطه اصلی برای تزریق بوتاکس در پیشانی وجود داره. به هر یک از این نقاط 4 واحد تزریق میشه. شما میتونین در یک جلسه 20 واحد برای پیشانی و 20 واحد برای خطوط اخم تزریق کنین.

نکته مهم: دوز تزریق دیسپورت در مقایسه با بوتاکس حدود دو و نیم برابر (یا دو برابر) هست. به عبارتی، ترکیبات یدسپورت با بوتاکس متفاوته و دوز تزریق نیز فرق میکنه.

دوز تزریق دیسپورت و زئومین

میدونین که دیسپورت با بوتاکس فرق داره؛ زئومین هم همین طوره. بنابراین، دزو تزریق این دو تا تخصصی هست. برای شرح جزییات به دو لینک زیر سری بزنین:
مقدار واحد تزریق دیسپورت

مقدار واحد تزریق زئومین

 

نکته: دوستان، دوزهای فوق دوزهای توصیه شده پزشکی زیبایی هستن. ممکنه دکترتون بر اساس نیازهای پوستی شما، دوزها رو کمی بالاتر ببره که البته اگه از حداکثر دوز پیشنهادی برای نواحی یک سوم بالا، میانی یا پایین صورت فراتر نره، مشکلی ایجاد نمیکنه (تصویر زیر).
انتخاب دوز نهایی بستگی به نظر پزشک متخصص داره. به طور کلی حداکثر دوز تزریق در سه ماه برای صورت 400 واحد هست. اما این 400 واحد رو نمیتوان یکجا به یکی از نواحی تزریق کرد وگرنه عارضه ی اوردوز اتفاق خواهد افتاد.

قبل از تزریق بوتاکس
سه توصیه علمی برای تزریق بوتاکس زیبایی
  1. در هر سه ماه، هرگز بیشتر از 400 واحد بوتاکس به صورت خود تزریق نکنید تا دچار عوارض اوردوز نشوید.
  2. شما میتونین در یک جلسه تزریق خطوط پیشانی و ابروها رو با هم انجام بدین.
  3. بوتاکس رو هر سه یا چهار ماه یکبار تا تمدید کنین و هرگز دوز اضافه رو تکرار نکنین.

1 دیدگاه دربارهٔ «مقدار واحد تزریق بوتاکس از نظر بهترین متخصص بوتاکس تهران»

  1. بازتاب: بهترین متخصص تزریق بوتاکس: بهترین دکتر بوتاکس در تهران نی نی سایت کیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن